Frågor om en kattunge utan mamma
Min sambo frågade idag om vi ville ha katt. Jag blev väldigt förvånad då han aldrig har nämnt något om husdjur tidigare. Men tydligen så hade en hans arbetskamrats dotter hittat en kattunge som inte har någon mamma, och hon frågade om vi ville ha den. Jag vet inte hur gammal den är, men min sambo gissade på att den bara var några veckor (han har bara sett en bild på den i några sekunder).
Jag vill väldigt gärna ge den här kattungen en chans till ett riktigt liv. Jag inser att det kommer bli dygnet runt jour eftersom den fortfarande är så liten, men då får det vara så.
Min fråga är nu, är det nåt speciellt jag ska tänka på med den här lilla kattungen (om vi nu får den)? Det mesta kan man googla fram, men kattmänniskor brukar sitta på en kunskap som kan vara svår att hitta.
Ska vi tex sova med den i sängen så den håller sig varm hela natten? Typ såna dumma frågor menar jag.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-12 22:56
Jag vill bara tillägga att jag blir rörd av att höra att det finns så många snälla själar som är beredda att hjälpa djur i nöd. PUUUSSSS på er!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-13 10:44
Nu ska tydligen den här tjejen som hittade katten behålla den.
Klart jag känner mig ledsen och lite besviken, men katten får iallafall ett bra hem och det var ju huvudsaken!
Tack för att ni tog er tid och kom med tips, tråkigt bara att jag inte behöver ta del av dom.