• Franka

Bil som rymmer två bakåtvända barnstolar + vuxen vid fönstret, i baksätet?

Hej!
    Behöver tips från er erfarna

Vi kommer behöva ha tre bakåtvända bilbarnstolar. Vi sätter en där fram och vill helst ha de två bakre bredvid varandra (dvs en vid fönstet och en i mitten), så att en vuxen kan sitta vid fönstret och slipper krångla sig över en stol för att nå mittensätet.

Finns dem någon så bred bil? Alternativet är en sjusitsig...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-12 22:06
    Jag menar alltså den större modellen bilbarnstol, från 10 kg, inte babyskydd.

• Svar på tråden Bil som rymmer två bakåtvända barnstolar + vuxen vid fönstret, i baksätet?
  • CamillaG78

I vår Kia Ceed SW kan man göra så. Likaså i mina föräldrars V70.

• Franka

Tack, ska kolla upp de två! Jag menar alltås den större modellen bilbarnstol, från 10 kg, inte babyskydd.  

• CamillaG78

Ja, i de bilarna jag nämnde har vi haft en Britax Hi-way i mitten och en Britax Two-way brevid. Båda är stolar upp till 25 kg.

• Småtokig

Vi har en Britax Two-way och en Britax Hi-Way bredvid varandra i baksätet och en vuxen kan utan problem sitta bredvid. Vi har en V70

♥Albin 20070116 ♥Alicia 20090408♥
  • Fruochmamma

V70 och VW Passat funkar det bra. Även i vår Saab 9-5 kombi.

ღ♥ Ludvig + Larsa + mamma + Carl ♥ღ
  • Sol

Vi har en Toyota Corolla Verso med två stolar i baksätet, brevid varann och ett babyskydd i framsätet. Gott om benutrymme för 4,5 åringen då man kan luta bak ryggsöden i baksätet individuellt.

Mamma till Leo januari 06, Sam april 08 och Bella mars 10.
  • norgesessan

Alla våra bilar har fungerat bra så som du vill placera (jag som har suttit bak).
    Volvo 850, volvo v40, saab 9-5. I mina föräldrars Ford Focus fungerar det inte!

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • norgesessan

Har Akta Graco cosmic, multitech och two way, varvar lite vilka som har suttit var...

Nu har vi en 6sitsig bil, ingen i framsätet (äntligen mitt säte!!), så alla har vartsitt säte, och ryggen kan lutas, stolarna kan skutas fram och bakåt..

• strojes

vi har en renault grand senic och har två bakåtvända stolar i baksätet och utan problem får en vuxen plats bredvid.

• cck

Bästa vi gjort var att skaffa buss när 3 an kom Bra arbetshöjd, separata stolar, massa plats o bra att sitta bak även för vuxen! Vi har 2 duologic bak o britax farm, alla bakåt,,, Seat Alhambra, disel, drar inte mer än vår BMW kombi vi hade innan. Även ford o Toyota har nästan exakt lika dan, tips!!

• lilla fiddeli

Vi har en peugot 807. kan utan problem sätta två eller tre stolar i baksätet...
    Vi har ett babyskydd och två bakåt vända bee safe izi stolar-
    Nu e ju vår bil så man kan sitta 7 i den men vi har tagit bort de sista två stolarna o kan lätt lyfta in dubbelvagnen uppfälld i bagaget. Annars kan man få plats med en stor dubbelbur till tre rottweilrar där bak.

• Alexis mamma
    norgesessan skrev 2010-10-16 22:32:55 följande:
    Har Akta Graco cosmic, multitech och two way, varvar lite vilka som har suttit var...

Nu har vi en 6sitsig bil, ingen i framsätet (äntligen mitt säte!!), så alla har vartsitt säte, och ryggen kan lutas, stolarna kan skutas fram och bakåt..
    vad har ni för bil?
  • norgesessan

Mitchubihi spacewagon. Har bilder i mitt galleri (om det funkar ennu), och i bildtråden för bakåtvända stolar som finns här nånstans.

• pigglet

FordMondeo ´04 (viktigt med årsmodellen) är gigantisk i baksätet!! 3 bakåtvända barn bak - inga problem. Sitta bakåtvända tills de är 5 år, bekvämt för benen - inga problem.

Svar på tråden Bil som rymmer två bakåtvända barnstolar + vuxen vid fönstret, i baksätet?