Tack, tack för all hjälp! Jag är ledig idag så ska passa på att åka ut och kika lite på jackor på både Naturkompaniet, Intersport etc. Hoppas att jag hittar något bra!
Viktigt att jackan inte är för tung som någon skrev, dunjacka är ju varmt men de är för det mesta inte så bra när det regnar, bor i Göteborg så det kan vara iskallt ena dagen och regn nästa plus den jäkla blåsten som finns ständigt här om vintern. Dessutom vill jag inte se ut som en Michelingubbe
..
uppdaterar er om jag hittar något snyggt och funktionellt.
mammaE2011 skrev 2010-10-14 09:59:27 följande:
Jag har precis köpt vinterkängor på Stadium, Timberland med äkta ullfoder för 999kr. Har testat att gå i dem nu (10-15 grader här) och dem är för varma att ha redan nu! Och jag har frusna fötter så dem rekomenerar jag! Och dem är bekväma till skillnad från andra vinterkängor jag testat som inte sitter skönt i hälen.
Apropå skorna, just detta med att kängor sitter dåligt i hälen är inte kul alls, jag brukar faktist köpa herrmodell på kängor de är lite bredare. Har storlek 41 i vanliga fall men min fot är så bred att herrmodellerna sitter bättre på foten. Dessutom är det ingen större skillnad i design på herr och damkängor. Ska inte ha dem när jag ska vara fin utan på jobbet och då är bekvämlighet viktigast då jag ska knata runt i dojjorna i 8-9 timmar.
Ska absolut kolla in Timberlandsen på Stadium.
Vem vet har jag tur så kanske jag får pengar över om det är rea, som jag kan spendera på något totalt onödigt och kul

.