• marskattan

Bra vinterjacka?

Någon som vet var jag kan köpa en bra kvalitets jacka till vintern? Den ska vara så varm att man inte fryser i minusgrader med bara t-shirt under, vattentät m.m, gärna med bra fickor också.
     Behöver den till jobbet då jag är ute i alla väder. Den måste vara smidig att ta på och av, den får gärna ha luva men jag vill helst att den går att ta av då jag bara använder den vid riktiga blåst och köldknäppar.
    Får kosta MAX 3000 kronor.
     Någon som har tips?!

• Svar på tråden Bra vinterjacka?
  • JA77

Canada goose, skulle jag absolut säga. Dessvärre kostar den från 5000 kr, men håller i ÅRATAL. Jag har haft min i sju år!!

• Vili

Tänkte säga detsamma, canada goose, haft min i 3 år och använt den flitigt hela vintrarna ser fortfarande ny ut. Sikta in dig på att köpa en begagnad canada goose de kan du hitta för runt 3000kr ibland billigare.

• mammaE2011

Har köpt vinterjacka på Naturkompaniet, en Fjällrävenjacka. Dyr men jag ville ha en kvalitetsjacka som håller i många många år. Vill du ge max 3000kr ska du gå till Intersport eller Stadium och det finns ingen varmare jacka än dunjacka. Så köp en tjock dunjacka så är du varm i vinter.

• marskattan

Tack för alla tips, ska kolla upp Canada goose och Fjällräven. Kanske kan sträcka mig lite över 3000kr, det beror på vad jag hittar för vinter kängor också, har lagt undan ca 5500 kr till vinter kläder, men behöver både jacka och kängor. Har stora fötter så det kan vara ett helvete med bra, bekväma kängor. Har en gammal Gore Tex jacka hemma som varit ganska bra, men har gått ner mycket i vikt under året så den kan jag tälta i nu ..

• mammaE2011

Jag har precis köpt vinterkängor på Stadium, Timberland med äkta ullfoder för 999kr. Har testat att gå i dem nu (10-15 grader här) och dem är för varma att ha redan nu! Och jag har frusna fötter så dem rekomenerar jag! Och dem är bekväma till skillnad från andra vinterkängor jag testat som inte sitter skönt i hälen.

• Poppybrandybuckofbuckland

Köp en Boomerangdunjacka, är svinvarm men väger nästan ingenting. Har haft Goosejacka men tyckte att den vägde på tok för mycket. Jackan kostar 4495:- som ny men finns fina begagnade på tex blocket.

Lycka till med jackletandet!

• Petra123

Köpte en riktigt bra på Intersport nu för ett tag sen. Jag har varit ute med bara tunn tröja under och fryser inte det minsta. Kostade 900 på rean, 1500 annars. Dom har stort utbud där nu.

• marskattan

Tack, tack för all hjälp! Jag är ledig idag så ska passa på att åka ut och kika lite på jackor på både Naturkompaniet, Intersport etc. Hoppas att jag hittar något bra!
     Viktigt att jackan inte är för tung som någon skrev, dunjacka är ju varmt men de är för det mesta inte så bra när det regnar, bor i Göteborg så det kan vara iskallt ena dagen och regn nästa plus den jäkla blåsten som finns ständigt här om vintern. Dessutom vill jag inte se ut som en Michelingubbe ..
     uppdaterar er om jag hittar något snyggt och funktionellt.

mammaE2011 skrev 2010-10-14 09:59:27 följande:
    Jag har precis köpt vinterkängor på Stadium, Timberland med äkta ullfoder för 999kr. Har testat att gå i dem nu (10-15 grader här) och dem är för varma att ha redan nu! Och jag har frusna fötter så dem rekomenerar jag! Och dem är bekväma till skillnad från andra vinterkängor jag testat som inte sitter skönt i hälen.
    Apropå skorna, just detta med att kängor sitter dåligt i hälen är inte kul alls, jag brukar faktist köpa herrmodell på kängor de är lite bredare. Har storlek 41 i vanliga fall men min fot är så bred att herrmodellerna sitter bättre på foten. Dessutom är det ingen större skillnad i design på herr och damkängor. Ska inte ha dem när jag ska vara fin utan på jobbet och då är bekvämlighet viktigast då jag ska knata runt i dojjorna i 8-9 timmar.
     Ska absolut kolla in Timberlandsen på Stadium.
     Vem vet har jag tur så kanske jag får pengar över om det är rea, som jag kan spendera på något totalt onödigt och kul .
  • SuzR

min fjällräven parkas...så jävla skön. kostar 3000.

• marskattan

Nu har jag köpt jacka och kängor .. Blev inte alls vad jag tänkt mig inget snoffsigt märke heller, utan en ToughNine från Intersport på rea. Den hade allt jag ville ha och den var snygg på mig så, jag blev kär! Sen vet jag inte hur länge den håller men ett par vintrar ska den nog kunna hänga med. Kostade 1200 kr innan rean men jag köpte den för 690 kr FörvånadSolig!! Ibland blir det så och jag är jättenöjd med köpet..
     Sen köpte jag ett par Caterpillar vinterkängor som var jättesköna och goa för 1300 kr så nu har jag massor med pengar över . Ska köpa något fint till maken när han fyller för de pengarna!
     Tack igen för alla fina tips tjejer!

• mammaE2011
    marskattan skrev 2010-10-14 21:51:40 följande:
    Nu har jag köpt jacka och kängor .. Blev inte alls vad jag tänkt mig inget snoffsigt märke heller, utan en ToughNine från Intersport på rea. Den hade allt jag ville ha och den var snygg på mig så, jag blev kär! Sen vet jag inte hur länge den håller men ett par vintrar ska den nog kunna hänga med. Kostade 1200 kr innan rean men jag köpte den för 690 kr FörvånadSolig!! Ibland blir det så och jag är jättenöjd med köpet..
     Sen köpte jag ett par Caterpillar vinterkängor som var jättesköna och goa för 1300 kr så nu har jag massor med pengar över . Ska köpa något fint till maken när han fyller för de pengarna!
     Tack igen för alla fina tips tjejer!
    Vad bra att du hittade allt! Hoppas nu det håller dig varmt i vinter. Hade samma problem tidigare och ville vara ute i god tid - förra året ville ja köpa ny vinterjacka när snön var framme, men då var ju alla snygga jackor slut. Men jag har som sagt hittat min vinterjacka och skor med och är också nöjd :D
Svar på tråden Bra vinterjacka?