• mammaE2011

Bra vinterjacka?

Har köpt vinterjacka på Naturkompaniet, en Fjällrävenjacka. Dyr men jag ville ha en kvalitetsjacka som håller i många många år. Vill du ge max 3000kr ska du gå till Intersport eller Stadium och det finns ingen varmare jacka än dunjacka. Så köp en tjock dunjacka så är du varm i vinter.

• mammaE2011

Jag har precis köpt vinterkängor på Stadium, Timberland med äkta ullfoder för 999kr. Har testat att gå i dem nu (10-15 grader här) och dem är för varma att ha redan nu! Och jag har frusna fötter så dem rekomenerar jag! Och dem är bekväma till skillnad från andra vinterkängor jag testat som inte sitter skönt i hälen.

• mammaE2011
    marskattan skrev 2010-10-14 21:51:40 följande:
    Nu har jag köpt jacka och kängor .. Blev inte alls vad jag tänkt mig inget snoffsigt märke heller, utan en ToughNine från Intersport på rea. Den hade allt jag ville ha och den var snygg på mig så, jag blev kär! Sen vet jag inte hur länge den håller men ett par vintrar ska den nog kunna hänga med. Kostade 1200 kr innan rean men jag köpte den för 690 kr FörvånadSolig!! Ibland blir det så och jag är jättenöjd med köpet..
     Sen köpte jag ett par Caterpillar vinterkängor som var jättesköna och goa för 1300 kr så nu har jag massor med pengar över . Ska köpa något fint till maken när han fyller för de pengarna!
     Tack igen för alla fina tips tjejer!
    Vad bra att du hittade allt! Hoppas nu det håller dig varmt i vinter. Hade samma problem tidigare och ville vara ute i god tid - förra året ville ja köpa ny vinterjacka när snön var framme, men då var ju alla snygga jackor slut. Men jag har som sagt hittat min vinterjacka och skor med och är också nöjd :D
Svar på tråden Bra vinterjacka?