Vill inte ha 16-åringen hos mig
Min 16-åriga dotter är mycket aggressiv och elak. Kanske typiskt för sin ålder men vi andra i familjen måste ju också få leva.
Nu har läget blivit alltmer kritiskt och jag kan utan någon som helst provokation få en lång och elak utskällning för allt mellan himmel och jord. Min 14-åriga son har tagit konsekvenserna av detta och flyttat hem till sin pappa för att undgå kritiken och det eviga skället.
Min dotter valde för 2,5 år sedan att bo bara hos mig och har gjort det sedan dess. Mitt hem känns som ett fängelse och om tre månader väntar jag en baby. Jag känner att nervsammanbrottet är nära och ber att hon ska flytta till sin pappa för att jag inte klarar av stämningen och utbrotten längre. Både hon och hennes pappa säger blankt nej och hänvisar till att det måste vara mina brister som lett till den här situationen.
Jag är desperat, jag kommer inte kunna ta hand om ett nytt litet liv i den här miljön och vet inte vart jag ska vända mig, hur jag ska göra. Jag vet att jag är försörjningsskyldig tills hon slutat gymnasiet, men måste jag bo under samma tak som hon? Det måste väl finnas en utväg???