Anonym (osäker.) skrev 2010-10-13 14:07:39 följande:
okej, ja fast pedofil kan jag nästan vara säker på att han inte är.
men vet att han misshandlat människor i sitt liv innan, han har varit helt öppen och berättat massor med saker, men jag är ju alltid lite misstänkssam som människa så jag säger att det finns olika sidor av saker. vill veta den andra sidan av hans historier.
jag kunde egentligen ha litat på det han säger, men jag är inte naiv.
dock så har han varit helt ärlig från dag ett. och jag tycker att människor kan få en andra chans..
..så länge det inte är extremt. och det är det jag vill kolla upp. om han är värd en andra chans genom mina ögon. vill inte vakna upp en dag då jag är 40 eller äldre och veta att jag valde fel genom att tro denna människa på hans ord.
Å ena sidan så kan du välja att tro på honom och leva resten av ditt liv så. Å andra siddan så kan du välja att misstro honom ochh kolla upp honom. Men vad händer då? Ett barn är inget man "skaffar" hur som helst.
Tänk om allt går bra men så återfaller han i brott, dett är en trolig utgång också.
Vad jag menar är att du aldrig kan veta. Du kan inte ens veta med någon som har ett tomt register.
Har han varit ärlig från början så ta det som en ordentlig tillit från hans siida. Han verkar mena allvar. Men sen finns det fler aspekter av det hela.
Jag har "bara" åkt på några misshandelsdomar. Men alltid varit ärlig med det. Dock sprider ju folk så mycket skit och hittar på saker soom aldrig hänt.
Jag antar att han inte vill att skitsnack ska komma ifattt honom och förstöra mellan er.
Sen får du fråga dig om han är en PERSON du vill ha barn med.