• Belleles

IKEAS lära gå vagn

Ni som har den till era barn, vad har ni lagt i för att den inte ska tippa så lätt?

• Svar på tråden IKEAS lära gå vagn
  • strojes

Har inte haft ikeas vagn men för att den vi hade inte skulle rulla iväg så fort la vi i en eller två stora petflaskor med vatten i eller nån sten inlindad i plastpåse.

• FruSen

Nu hade dottern Brio's lära-gå-vagn, men vi la också i två vattenfyllda (stora) PET-flaskor. Funkade utmärkt! Borde ju funka i IKEA's också tycker jag

• Belleles

Nackdelen med IKEAS vagn är att själva flaket är mindre än tex Mickis. Dock så är den djupare.

:)

• FruSen
    Belleles skrev 2010-10-13 15:54:41 följande:

Nackdelen med IKEAS vagn är att själva flaket är mindre än tex Mickis. Dock så är den djupare.

:)

Något annat tungt borde ju gå att lägga i, tex ett vällingpaket som någon föreslog
  • Belleles

Vällingpaketet är för lätt, jag provade med en liknande vikt men han välte i alla fall. Kan tillägga att han är otroligt stark och drar med sig vagnen när han ska sätta sig ner.
    Men jag hittade en tillfällig lösning. En påse oöppnad kattsand. Det funkade just nu i alla fall. O sen får jag luska vidare. :D

• hhönan

Våran har aldrig tippat. Har du handtaget så rakt som möjligt? Det finns ju nämligen 2 inställningar.

• Belleles
    hhönan skrev 2010-10-13 17:06:22 följande:

Våran har aldrig tippat. Har du handtaget så rakt som möjligt? Det finns ju nämligen 2 inställningar.

ja det har jag! :)
  • pp08
    Belleles skrev 2010-10-13 16:12:15 följande:

Vällingpaketet är för lätt, jag provade med en liknande vikt men han välte i alla fall. Kan tillägga att han är otroligt stark och drar med sig vagnen när han ska sätta sig ner.
    Men jag hittade en tillfällig lösning. En påse oöppnad kattsand. Det funkade just nu i alla fall. O sen får jag luska vidare. :D

Jag hade inte ett paket välling i vagnen, men en hel kartong (6paket)
  • Belleles
    pp08 skrev 2010-10-14 09:36:25 följande:
    Aha, ja då förstår jag att den inte välte  :D
  • FruSen
    pp08 skrev 2010-10-14 09:36:25 följande:
    Ja, så tänkte jag med
    Alltså ett "storpack" eller vad man nu ska kalla det
  • Belleles
    krost skrev 2010-10-19 08:57:46 följande:
    Har du provat med telefonkatalogen?
    Den får inte plats där i :D
Svar på tråden IKEAS lära gå vagn