Köldurtikaria
Hej!
Jag har lite funderingar då min son har köldurtikaria som uppdagades i sommras när han var o bada o fick en kraftig reakton med nässelutslag över hela kroppen och han var väldigt nära på o svimma när han kom upp på bryggan o mådde väldigt konstigt! Han får aerius varje dag sedan dess! Han har även sagt vid flertalet tillfällen att han får klåda o bränner i ansiktet då han har druckit ett glas mjölk på morronen! Han reagerar fasten det är ca: 10 grader ute med små röda prickar i ansiktet. Min fundering är ju inför den stundande vintern vad jag ska tänka på o han har även astma o hur ska man förhålla sig till träning o aktiviteter utomhus när det börjar bli kallare googlade o som jag förstod så skulle man undvika o anstränga sig ute vid dessa problem jag får höra så olika så jag vet inte vad jag ska tro! Känner mig jättenojjig just att det blev så pass illa när han badade då o sen när vi har så otroligt kalla vintrar här!
Jag hoppas verkligen du kan hjälpa mig i mina funderingar o hur länge kan detta sitta i han är 15 år!
Tack på förhand!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-16 19:26
Måste lägga till en till fråga!
Det här verkar kunna bli värre än vad jag tror... I dag var han ute max en kvart när han kom in så var han alldeles röd i ansiktet o om händerna o sa att det klia o brände o man riktigt såg hur svullen han var i ansiktet o ändå var det ca 5-7 + grader. Alltså jag fattar inte han tog på sig tshirten som han hade haft på sitt rum o han reagerade på den för att den var lite kall!!! Jag bli ännu mera oroligare inför denna vinter ska han överhuvudtaget kunna gå utanför dörren?
Läste även någonstans att om man har haft en kraftig reaktion som han hade där vid badet! Så är det stor risk kan vara att det kan bli flera o värre reaktioner i framtiden? Vet inte vad jag ska tro o känna jag tycker det här är jättejobbigt nu!!!