• Mmmbop

Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!

Lägger inte till mig på er lista riktigt än, inväntar och ser om mensen kommer ikväll eller inatt. Annars borde jag vara BIM +2 nu. Men inget streck och ingen mens. Och då har jag dessutom lång cykel mellan ÄL och mens så glada gubben hade jag 23:e november... Har haft humöret från underjorden senaste två dagarna. Så mensen kanske är på ingång nu. Jag hålle tummarna för er allihopa!

Maelgi, följer ju dig i en annan tråd också, håller verkligen tummarna för att det ÄR en bebis där i magen. Killar är bara lite mer praktiska och tröga. Det löser sig nog när det fått smälta lite, hoppas jag iaf för er båda!

• Mmmbop
    Nlie skrev 2010-11-10 20:02:57 följande:
    Min lycka höll inte så länge, idag fick jag mf. Har vari på gyn-aktuten och fått det bekräftat Gråter
    Wasnt ment to be i guess...
    Så ledsen för din skull!
  • Mmmbop

Ojoj, jag hoppas verkligen han inte tänker riktigt när han pratar sådär. Jag tror absolut du klarar det själv om det skulle vara nödvändigt! Men jag håller tummarna för att han kommer till sans! Känner med dig, det är verkligen jobbigt när det är tufft i ett förhållande. Och med oron för eventuell bebis också. Tänker på dig!

• Mmmbop
    maelgi skrev 2010-11-10 21:10:24 följande:
    Ja usch jag måste nog försök gå till ngn kurator om jag blir ensam om detta, mest för att få prata av mig liksom.
    Jag känner inte alls igen honom när han säger såna här saker. När vi pratat om d förut så har han sagt att han inte ens skulle nämna abort o så helvändning nu liksom.
    hur kan man vända från att klappa mig på magen i måndags o säga d syns verkligen att du är gravid o sen le till att säga såna här saker =O
    Hmm, låter som han blivit lite stressad av någon anledning. Ge honom några dagar så kanske det blir bättre. Vi hoppas verkligen på det!
  • Mmmbop
    Mmmbop skrev 2010-11-10 21:22:04 följande:
    Hmm, låter som han blivit lite stressad av någon anledning. Ge honom några dagar så kanske det blir bättre. Vi hoppas verkligen på det!
    maelgi skrev 2010-11-10 21:29:30 följande:
    Ja verkligen d hoppas jag oxå på. Känns just nu som att han tycker att jag förstör hans liv om ajg behåller barnet. Han menar på att d BARA är att besluta om man ska göra abort eller inte. D han inte förstår är att d är inte alls BARA!

Jag vet ju innerst inne att ajg inte vill göra abort och d är absolut inte värt NÅGON kille att göra abort. Skulle aldrig göra d för NÅGON annans skull, satan som man skulle ångra sig.

Jag har allt som behövs för att ta hand om ett barn själv. Framförallt kärleken. Sen har jag pengar så jag klarar mig oxå även om jag kanske inte kan leva i lyx men d har jag inget behov av. Sen har jag alla saker förutom liggvagn o småprylar som nappar o flaskor o sånt kvar efter sonen oxå så jag har ju allt.
    Dessutom känner jag mig känslomässigt redo för ett till barn även om omständigheterna inte är d bäst. Jag har ett bra boende oxå. En 3a på 80kvm och d räcker gott o väl till ett barn till =)
    Så när jag tänker på ett barn till på d sättet blir jag inte orolig och väljer han bort oss så är d hans val men han kommer ju garanterat ångra d sen
    Det är klart att du inte ska göra abort! Det här löser sig på något sätt, det hör jag ju på dig! Du är stark! Hur det än går.
  • Mmmbop
    maelgi skrev 2010-11-10 23:31:57 följande:
    Pratat med killen igen nu och d visade sig att han fick världens chock och han har bett om ursäkt och vi ska lösa detta tillsammans så nu kan man andas igen..puuuh!
    Du ser! Vad skönt! Ja, det är inte riktigt lätt att hänga med i svängarna jämt, för någon! Då håller vi tummarna för att det är en liten bebis där inne.

Själv fick jag min mens imorse, faktiskt en lättnad att den äntligen kom (på dag 20 efter glad gubbe). Satsar på nästa månad!
  • Mmmbop

Grattis Sofia! Du kanske hoppade över förra ÄL och lyckades pricka in nästa! Spännande! Vet du hur långt gågnen du är?

17 Nov

LennyB:
                          BIM+59
    Lintotts:                       BIM+44-46                                 
    Apricos:                       BIM+39 
    Andreae:                      BIM+37
    Ticktick:                       BIM+36
    hoppet86:                     BIM+36
    susieq82:                      BIM+35
    Längtan E F barnet:     BIM+34
    cinnamoncream:          BIM+33
    LindaMagnusson:         BIM+33
    Bebissjuk:                     BIM+33
    Adelina:                        BIM+32
    Madickis:                       BIM+30-31
    Cathlin:                          BIM+29
    hon:                               BIM+27
    SUD:                              BIM+27
    Sessan 83 K:                  BIM+25
    Spe:                               BIM+24
    Sammel:                       BIM+16
    Lowa77:                         BIM+16
    Maoulin:                        BIM+15
    Sara73:                          BIM+15
    Lääängtar:                     BIM+10   (svagt plus på BIM+9,15/11)
    maelgi:                          BIM+10
    April82:                          BIM+8
    Snickii:                          BIM+5-8
    amandaflodstrm:           BIM+7
    Catlover:                       BIM+4
    Zazu01:
                             BIM+4
    PimPim85:                    BIM+3
    Kali86:                          BIM+2
    Puttesspingla:               BIM+2

Plussat Plus
    Pillven: Plussade på BIM+4 (14/10)
    MissSept: BIM +1
    Ppilla:   Plussade på BIM+4 (24/10)
    Tr0ust:   Plussade på BIM+ca12 (26/10)
    Drömmen om Elin:
    plussade på BIM + 11
    Stormflicka: Plussade på BIM+3-5 (30/10)
    Nlie: Plussade på BIM+8 (6/11)
    Sofia Sten: plussade på BIM+47?

Mensen kom på BIM+..
    Melsie                          BIM -7 (???)
    FuuCk:                         BIM+1
    Mickan84:                     BIM+2
    Dutten6:                        BIM+2
    Cookies:                       BIM+2-4
    Davinia:                        BIM+3
    MiaMorot:                      BIM+3
    Mika1980:                      BIM+3
    Vili                                BIM +3
    TheSource:
                       BIM+3-4
    Thalia                           BIM+4
    Vili:                              
    BIM+4
    Chokladmuffins:            BIM+5
    878909:                          BIM+5
    kiiia:                             BIM+6
    Yiskah:                         BIM+6
    Luring:                         BIM+6-7
    Dutten6:                       BIM+6-7
    Syster Stor:                  BIM+7-9
    Errenae:                       BIM+8 
    And3RZsoN:                  BIM+10
    Pebbles82:                    BIM+10
    Aifos82:                         BIM+10
    Silverblixten:                BIM+10
    EQ85:                            BIM+12
    Babybluey:                   BIM+12
    susieq:                          BIM+13
    Vänvette:                      BIM+13
    Angel30:                       BIM+16
    Frukost:                         BIM+18
    Sanna01:                      BIM+19
    Lilla fröö:                      BIM+20
    Carmat85                     
    BIM+23
    Miss Perfect:                 BIM+30
    Annelie68:                   BIM+38
    Thaleya:                      BIM+38
    christalia79:                 BIM+ca40

• Mmmbop

Själv har jag igår och idag fått jättestarka streck på ägglossningstesterna??? Fick ju mens i torsdags? Och har låånga cykler. Vad är detta? Anledningen till att jag tog ÄL-testerna var att brösten började ömma så sjukt igen. Min kropp är helt vajs just nu.

• Mmmbop
    Klinga81 skrev 2010-11-18 10:05:34 följande:
    Hej, vill inte skrämma dig men så fick jag när jag fick tidigt missfall. Det var första gången jag trodde jag fick mens efter att vi slutat med p-piller. Efter att blödningen slutat tog jag ÄL-test för att kolla hur det skulle se ut när det var negativt men det var jättepositivt och höll sig så i flera dar. Till slut tog jag ett gravtest som också var postiivt. Blev konfunderad eftersom jag hade blött i en vecka som att jag haft mens. Men sen blev plusset svagare och svagare och var efter några dar borta. Förstod då att blödningen varit missfall men hann liksom inte bli ledsen över det, det är ju så sjukt vanligt och de flesta som får så tror nog att man bara haft mens (eftersom alla inte är sådana testgalningar som vi..). Gick och gjorde UL för att kolla att allt såg bra ut och det gjorde det så efter att ha hoppat över en ÄL så provade vi på nästa och nu är min dotter snart 10 månGlad. Vi har precis börjat pröva att få ett syskon.

Ja, så var det för mig men det finns nog lika många historier om detta som det finns folk. Hoppas du bara har ägglossning igen!
    Absolut, visst kan det vara så. Det är bara det att förra onsdagen, alltså dagen innan mensen kom visade gravtest negativt. Det var 17-18 dagar efter min insemination (beroende på hur man räknar), så var jag gravid borde detta ha synts på gravtestet då. Men vem vet =) Var jag lite gravid så är det iaf positivt, det betyder att ägglossningstesterna visar korrekt (trots att jag har PCO) och att inseminationen fungerade även om ägget inte fäste ordentligt eller vad man ska säga. Vet att jag borde ta ett gravtest, men jag blir så besviken när de är negativa. Fortsätter nog testa med ÄL-testeran. Borde ju bli svagare snart om det är MF eller ÄL!

Tack för svaret!
  • Mmmbop
    Klinga81 skrev 2010-11-18 10:18:17 följande:
    Faktum är att jag också fick negativt gravtest innan jag började blöda så då runt BIM fick jag inget plus. Inte heller när jag väl blev gravid igen fick jag plus runt BIM utan först flera dar senare... Aha, du har inseminerat dig. Bra att du skulle se det positivt om du varit lite gravid . Sån inställning hade min syster också som har hållt på med IVF ett par gånger (Den satte sig på 4e försöket, hon får bäbis i december). Håller tummarna för nästa gång för dig!  
    Tack!
  • Mmmbop
    Faktum är att jag också fick negativt gravtest innan jag började blöda så då runt BIM fick jag inget plus. Inte heller när jag väl blev gravid igen fick jag plus runt BIM utan först flera dar senare... Aha, du har inseminerat dig. Bra att du skulle se det positivt om du varit lite gravid . Sån inställning hade min syster också som har hållt på med IVF ett par gånger (Den satte sig på 4e försöket, hon får bäbis i december). Håller tummarna för nästa gång för dig!  
    Och lycka till själv förstås!
  • Mmmbop
    Hej igen Klinga,

Du hade rätt, eller kolla på detta:

Mensen kom alltså förra torsdagen (11/11), ordentligt ont (det hade jag haft sedan måndagen, 8/11), blödde som vanligt, ungefär tre-fyra tamponger under dagen (ursäkta detaljerna), sedan ungefär lika mycket på fredagen. Lördag söndag knappt någonting, räckte med ett trosskydd, lika söndag. Från måndag ingenting. Det var då brösten började göra sinnesont. Det håller fortfarande i sig. Däremot har jag inte ont i magen längre, bara i ryggen (som fan). Idag lite brunt på pappret när jag går på toaletten. Men ingen syndaflod än. De rosa är ÄL-tester tagan nerifrån och upp 17/11, 18/11 (morgon), 18/11 kväll. De blåa är gravtester och det understa är från den 18/11 kväll och det översta från 19/11 morgon... Så antingen fick jag missfall i förra veckan och testerna visar fortfarande hcg (de visade negativt dagen före mens som sagt, 10/11)... Eller så höll sig lilla livet kvar...

Shit... Nu måste jag vänta på det också =( Ska ta ett test på söndag morgon och se om det blir starkare eller svagare. Håll alla tummar och tår för starkare!
  • Mmmbop
    LennyB skrev 2010-11-19 19:18:42 följande:
    Håller tummar och tår för er! :)
    Tack! =) Kunde inte hålla mig, men fortfarande inte svagare iaf...
  • Mmmbop

Nej kopiera och klistra in! Kör du med citera kan du inte ändra med dina uppgifter

Svar på tråden Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!