• Rödtottan

Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!

Hej hej!

Då var det min tur att skriva här, har läst tråden i en månad nu och får väl konstatera att min mens är 20 dagar sen. Skulle haft BIM den 2 november men har bara vita flytningar eller så är jag helt torr.

Min mens har aldrig hoppat utom en gång när jag blev gravid (missfall), annars har den alltid kommit med ca 30 dagars mellanrum.

Möjliga symtom på graviditet eller annat..?

- Besk/bitter/metallisk smak i munnen
    - Ingen mens!
    - Torr eller bara lite vita flytningar
    - Märkliga drömmar
    - Inte särskilt attraherad av min pojkvän (tycker han luktar konstigt, urk, vilket jag aldrig har känt innan)
    - Inte särskilt öm i brösten men känner av lite ut mot armhålan. Hade så förra gången också.
    - Har haft dålig aptit senast tiden men sen några dagar tillbaka är jag vrålhungrig och kan knappt sluta äta.
    - Lite stickningar i mensmagen.

Testade minus på BIM dagen och även en vecka efter, sen har jag inte testat mer.. Tänkte att det kanske berodde på stress men jag har mått sämre förr utan att mensen har krånglat.. så nu börjar jag ju fundera IGEN! : )

Vad tror ni? Inte ett spår!

• Rödtottan
    Maoulin skrev 2010-11-22 15:39:34 följande:
    Bim+21 idag då! ( och med andra ord varken mens eller något plus)
    Jag vill dock tillägga att jag igår kväll började känna av en riktigt hemsk smak i munnen! Vissa säger ju att man kan få metallsmak i munnen under graviditeten, men jag vill nog inte jämföra detta med någon metallsmak.... Det håller i sig idag också.... ( att jag är noggrann med min munhygien bör tilläggas!)
    Någon annan som råkat ut för detta?
    Kan det också vara ett symtom?
    Jag har också en vedervärdig smak i munnen, lite som jag beskrev i mitt inlägg ovan men även också väldigt fadd. Känns som att man inte borstat tänderna på en vecka urk!
  • Rödtottan

Glömde säga att jag fick värsta finn-invasionen på rygg, armar, nacke, hals och bröst lite efter äl. Riktigt gigantiska finnar!! Har jättefin hy annars. De börjar försvinna nu men är fortfarande lite knottrg på ryggen..

• Rödtottan
    Klinga81 skrev 2010-11-22 20:17:14 följande:
    Hm, låter ju som att du har en hel del symptom. Många av dem kan ju vara tecken på mens eller annan hormonändring också men just finnar fick jag extremt mycket väldigt tidigt förra gången jag var gravid.
    Ja precis, det kan ju vara någon hormonförändring.... shit, tänk om jag är gravid..känns kul men samtidigt lite överraskande när det inte är planerat. Även om man vet att det finns en viss risk med avbrutet..
  • Rödtottan
    Maoulin skrev 2010-11-22 20:19:06 följande:
    Ja, inte det minsta kul!
    Man liksom slutar andas i andras närhet.... ;D Hoppas detta försvinner bara!
    haha ja det gör man verkligen! Kan knappt pussa eller vara nära min pojkvän, försöker hålla andan men det går ju inte hur länge som helst.. : P hans hud luktar liksom sååå annorlunda och inte särskilt gott :(
  • Rödtottan

Glömde halsbränna och stickningar som små knivar nedanför, runt och i brösten.. ska nog köpa ett test till imorgon.. :P

• Rödtottan

Hmmm ja det kanske jag skulle göra. Hur mår du då Klinga?

Ligger i sängen nu med laptopen i knät..och det sticker och har sig i mitt högerbröst, från sidan och ner liksom..spännande!

• Rödtottan
    Klinga81 skrev 2010-11-22 21:19:07 följande:
    Jag mår fint, tack. Jag har plussat häromdagen så jag är in chock. För tillfället har jag inga symptom utom kissnödig och lite illamående men jag passar på att njuta innan jag börjar må illa på riktigt, för det kommer nog vad det lider. Och mina tuttar har spänt sig lite också, men de gör inte ont.

Vid min förra graviditet hade dock jag dock tidigt ilningar i magen, ont i bröstvårtor och finnar. Sen övergick det till trötthet, illamående, svullnad. Sen blev jag tjock
    GRATTIS! Va härligt! Har ni försökt länge? När plussade du?

När jag var gravid förra gången så hade jag inga symptom förrän i v7...då somnade jag på tunnelbanan till jobbet, somnade ståendes...mitt morgonte började smaka konstigt och jag blev väldigt sugen på kaffe!
    Men inga finnar, inget illamående men hann få rätt stora bröst innan missfallet.

Tänk så olika det kan vara vid varje graviditet!

Var fick du finnar förra gången du var gravid?
  • Rödtottan
    Verra88 skrev 2010-11-22 21:47:46 följande:
    knappt att jag har bruna flyttningar tror inte det blir nån mens nån annan här inne som ser att jag skriver som också hamna i liknande sits ch är eller har varit gravid och fåt brun flyttning nidsblödnming???
    Jag hade svagt bruna flytningar vid min ägglossning i mitten på oktober.
Svar på tråden Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!