• Klinga81

Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!

Mmmbop skrev 2010-11-18 08:05:21 följande:
    Själv har jag igår och idag fått jättestarka streck på ägglossningstesterna??? Fick ju mens i torsdags? Och har låånga cykler. Vad är detta? Anledningen till att jag tog ÄL-testerna var att brösten började ömma så sjukt igen. Min kropp är helt vajs just nu.
    Hej, vill inte skrämma dig men så fick jag när jag fick tidigt missfall. Det var första gången jag trodde jag fick mens efter att vi slutat med p-piller. Efter att blödningen slutat tog jag ÄL-test för att kolla hur det skulle se ut när det var negativt men det var jättepositivt och höll sig så i flera dar. Till slut tog jag ett gravtest som också var postiivt. Blev konfunderad eftersom jag hade blött i en vecka som att jag haft mens. Men sen blev plusset svagare och svagare och var efter några dar borta. Förstod då att blödningen varit missfall men hann liksom inte bli ledsen över det, det är ju så sjukt vanligt och de flesta som får så tror nog att man bara haft mens (eftersom alla inte är sådana testgalningar som vi..). Gick och gjorde UL för att kolla att allt såg bra ut och det gjorde det så efter att ha hoppat över en ÄL så provade vi på nästa och nu är min dotter snart 10 månGlad. Vi har precis börjat pröva att få ett syskon.

Ja, så var det för mig men det finns nog lika många historier om detta som det finns folk. Hoppas du bara har ägglossning igen!
  • Klinga81
    Mmmbop skrev 2010-11-18 10:11:21 följande:
    Absolut, visst kan det vara så. Det är bara det att förra onsdagen, alltså dagen innan mensen kom visade gravtest negativt. Det var 17-18 dagar efter min insemination (beroende på hur man räknar), så var jag gravid borde detta ha synts på gravtestet då. Men vem vet =) Var jag lite gravid så är det iaf positivt, det betyder att ägglossningstesterna visar korrekt (trots att jag har PCO) och att inseminationen fungerade även om ägget inte fäste ordentligt eller vad man ska säga. Vet att jag borde ta ett gravtest, men jag blir så besviken när de är negativa. Fortsätter nog testa med ÄL-testeran. Borde ju bli svagare snart om det är MF eller ÄL!

Tack för svaret!
    Faktum är att jag också fick negativt gravtest innan jag började blöda så då runt BIM fick jag inget plus. Inte heller när jag väl blev gravid igen fick jag plus runt BIM utan först flera dar senare... Aha, du har inseminerat dig. Bra att du skulle se det positivt om du varit lite gravid . Sån inställning hade min syster också som har hållt på med IVF ett par gånger (Den satte sig på 4e försöket, hon får bäbis i december). Håller tummarna för nästa gång för dig!  
  • Klinga81
    Rödtottan skrev 2010-11-22 20:11:55 följande:
    Glömde säga att jag fick värsta finn-invasionen på rygg, armar, nacke, hals och bröst lite efter äl. Riktigt gigantiska finnar!! Har jättefin hy annars. De börjar försvinna nu men är fortfarande lite knottrg på ryggen..
    Hm, låter ju som att du har en hel del symptom. Många av dem kan ju vara tecken på mens eller annan hormonändring också men just finnar fick jag extremt mycket väldigt tidigt förra gången jag var gravid.
  • Klinga81
    Rödtottan skrev 2010-11-22 21:03:13 följande:
    Glömde halsbränna och stickningar som små knivar nedanför, runt och i brösten.. ska nog köpa ett test till imorgon.. :P
    Ja, gör det! Spännande. Om det är negativt skulle jag nog boka tid och kolla med blodprov, kanske är du en sådan som väldigt sent får utslag på vanliga gravtester.
  • Klinga81

Jag mår fint, tack. Jag har plussat häromdagen så jag är in chock. För tillfället har jag inga symptom utom kissnödig och lite illamående men jag passar på att njuta innan jag börjar må illa på riktigt, för det kommer nog vad det lider. Och mina tuttar har spänt sig lite också, men de gör inte ont.

Vid min förra graviditet hade dock jag dock tidigt ilningar i magen, ont i bröstvårtor och finnar. Sen övergick det till trötthet, illamående, svullnad. Sen blev jag tjock

• Klinga81
    Rödtottan skrev 2010-11-22 21:52:41 följande:
    GRATTIS! Va härligt! Har ni försökt länge? När plussade du?

När jag var gravid förra gången så hade jag inga symptom förrän i v7...då somnade jag på tunnelbanan till jobbet, somnade ståendes...mitt morgonte började smaka konstigt och jag blev väldigt sugen på kaffe!
    Men inga finnar, inget illamående men hann få rätt stora bröst innan missfallet.

Tänk så olika det kan vara vid varje graviditet!

Var fick du finnar förra gången du var gravid?
    Vi har tydligen jättelätt för att bli gravida. Liksom när jag blev gravid sist (fick min dotter ), och en annan gång då det slutade i tidigt MF så försökte vi bara en gång..  Jag plussade lördag kväll (BIM -5-6!) Förra gången plussade jag inte förrän några dar efter BIM.  De är JÄTTEolika från varandra mina symptom vid de olika graviditeterna!

Fick finnar i ansiktet och nån enstaka stor sak på ryggen. De på ryggen försvann men dålig hy i ansiktet hade jag hela graviditeten och normalt har jag jättebra hy...
  • Klinga81
    TapetKlister skrev 2010-11-23 10:59:05 följande:
    Grattis till plusset :D
    OOO, jag missade att du hade plussat Hattifnatt89, STORT GRATTIS!
Svar på tråden Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!