• Maoulin

Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!

Rödtottan skrev 2010-11-22 20:23:20 följande:
    haha ja det gör man verkligen! Kan knappt pussa eller vara nära min pojkvän, försöker hålla andan men det går ju inte hur länge som helst.. : P hans hud luktar liksom sååå annorlunda och inte särskilt gott :(
    Haha nej precis. Tur att min man inte är så kräsen ^^ men det spelar ingen roll, man KÄNNER ju sig bara.....äcklig!
    Jag har också märkt att jag blivit lite känslig vad gäller lukter, dock inte gentemot min man så....stackars dig =/
  • Maoulin
    Klinga81 skrev 2010-11-22 21:04:45 följande:
    Ja, gör det! Spännande. Om det är negativt skulle jag nog boka tid och kolla med blodprov, kanske är du en sådan som väldigt sent får utslag på vanliga gravtester.
    Jag har testat med fem test och alla har (naturligtvis) varit negativa. Jobbigt värre då jag någonstans känner att det är något på gång....
    Men jag ville bara passa på att fråga nu när du tog upp detta med blodprov.
    Är det "bara" att boka tid för det? Kostar det något?
    Jag tillhör nämligen kategorin : "Vet Nada"  ;)
  • Maoulin
    Snickii skrev 2010-11-24 09:56:24 följande:

Inget + ännu men skall på blodprov idag så man hoppas att det skall visa. Om inte mensen kommit före måndag så har jag läkartid så man får någon klarihet vad detta är..

Någon annan här som gått så långt över och int det ha visat på testen utan på blodprov??
    Man har ju börjat undra vad som är fel, funderar hela tiden på alla möjliga fel man kan ha...

Jag känner likadant! Är inne på BIM+23 och har tagit sex stycken hemmatester = Nada.
    Nu ska jag försöka åka in för att ta blodprov, man vill ju veta när det det har gått så lång tid!
  • Maoulin

Vet någon ifall det är "vanligt" med riktigt fett hår i en graviditet ??!
    Jag har alltid haft otroligt vacker hår, glansigt och härligt tjockt men nu...Nu blir det fett och bara....äckligt riktigt fort!

• Maoulin
    soryd skrev 2011-01-13 07:55:52 följande:
    maoulin- sista jag var gravid så fick jag jätte fett hår nästan direkt efter jag duchat gick bra ngr timmar så var det lite flottigt igen.  det var innan jag plussade på bim +1
    så håll tummarna det kan visst vara så =)
    Tack för svar! :)
    Min hy är inte heller så vacker; fet + acne.
    Jag hoppas så hårt eftersom det nu har gått så lång tid men ingen mens och inget plus. Jag vet dock att jag har lite "problem" med hormonbalansen, så kanske/förhoppningsvis är det anledningen till att jag inte plussar. (??)

Förresten, kan NÅGON försöka förklara för mig om det här med livmodern ?
    Hur man kan känna den, hur den ska kännas osv ? (Vid grav. givetvis )
  • Maoulin
    brünnhilde skrev 2011-01-13 08:50:32 följande:
    Det hugger och spänner och drar liksom. Men det är ju olika när man börjar känna av detta. Den här gången kände jag inget förrän v 8.
    Okej. Jag kan känna att det spänner lite och jag känner mig liksom....svullen. Är det vanligt?
    Vet du hur det skall kännas om man trycker lite och sådär ?
  • Maoulin
    brünnhilde skrev 2011-01-13 20:52:40 följande:
    Är du kring bim? Det luriga vid den tiden är ju att graviditetstecknen är jättelika Dagarna innan menssymptom...

Min första misstanke om att jag var gravid, var att jag under yogan lyckades få ner min hälar i nedåtgående hund utan problem. Jag har tränat yoga i 10 år och aldrig lyckats med det - jag är superstel där. Men en graviditet gör ju att man bli mjukare...
    Jo jag är fullt medveten om det.  Jag är på bim+70 ( ca ) och jag har haft en himla massa symtom tidigare också såsom illamående, yrsel, trötthet, "toalettspring" (pågår nu med) , värk nedtill,  kli på hela kroppen, skräpig mage, vita flytningar....

Ah, där ser man. Häftigt! Glad
  • Maoulin
    brünnhilde skrev 2011-01-14 12:14:37 följande:
    Bim + 70? :-O

Då hade jag gått och krävt ett ultraljud! Är graviditetstestet forftarande negativt alltså?
    Ja, är väl ca en månad jag testade mig sist, och då var det negativt. Visst låter det helt sjukt ?!
    Man har ju hört talas om dom som inte plussat men ändå varit gravida och eftersom jag har problem med mina hormoner (gick på naturliga tabletter för att få igång mensen) så kan jag ju vara en utav dom...

Kan jag kräva det ? För sist jag ringde in för att be om att få komma in, så fick jag inte det. Dom ansåg att det är helt omöjligt att jag skulle vara gravid pga min oregelbunda mens....
  • Maoulin
    brünnhilde skrev 2011-01-14 18:32:16 följande:
    Nja, det beror på hur du lägger upp det....
    Men att du kan få till ett om du inte mår bra av att vänta (om inte annat så på privat mottagning) tvivlar jag inte på, handlar bara om vilken strategi du har.
    Det har du kanske rätt i... Får pröva det på måndag, first thing!
  • Maoulin

Jahopp... Senaste mensen var mellan den 1:e och 5:e oktober.
    Nu har jag gått ett bra tag och liksom...."känt mig" gravid. Ska köpa ytterligare ett grav.test idag, visar det negativt vet jag inte vad jag tar mig till ....! Gråter

• Maoulin
    Kitty 82 skrev 2011-01-25 08:25:23 följande:
    Vad jobbigt för dig
    Håller tummarna för dig hårt.
    Ja, det har varit/är kämpigt.... Har haft problem med mensen länge nu...men hoppas att det faktiskt har tagit sig nu!
    Tusen tack!!! Glad
  • Maoulin
    Polarlantis skrev 2011-01-25 08:26:47 följande:
    Men ush, stackars dig! Har du sökt hjälp ännu? Hoppas på + för dig :)
    Jo jag bokade tid hos gyn för ett år sedan. Jag kunde dock inte komma då, så det liksom sipprade ut i sanden.
    Jag har nu gått på lite "natur-piller" då jag knappt haft någon mens på två år ( efter piller-stopp)
    Efter bara ett par dagars användning av dessa piller, kom mensen den 1:e oktober men efter det har det inte varit något. Jag har varit oerhört trött, illamående, yr mm och nu under den senaste månaden har känt hur det liksom hugger och spänner i tjejmagen... Ja, sammanfattningsvis så är det oerhört frustrerande!
    Tack ska du ha!! :)
  • Maoulin
    Polarlantis skrev 2011-01-25 09:17:04 följande:
    ja inte är det kul att gå till gyn heller...drar mig lite...men avvaktar någon vecka till,.
    Låter ju som intressanta känningar du har, håller alla tummar för det är + på G, hihi!
    Hurdant är det med dig då?
    Ja det gör jag med! Tack ska du ha! :)
  • Maoulin
    Polarlantis skrev 2011-01-25 09:49:10 följande:
    Ja här är det ju mest irriterande... Kroppen är galen och jag är arg på den! Bara bruna flytningar som började en vecka efter ÄL och har hållit på 6 dagar men nu är det slut. Ska eg ha mens imorgon så jag vet varken ut eller in. hadde tydlig ÄL men har inte testat så HELT säker är jag ju inte men 99% iaf...
    Har en teori att äggen aldrig släpper och att det därför bara blir bruna flytningar...
    Förra månaden lika dant, bruna flytningar BIM+2 i tre dagar, sedan inget mer...
    SUCK!
    Några tips och trix?
    Ojsan, fy....! Förstår din irretation fullständigt!!!
    Jag hade nog bokat tid hos gyn., men annars har jag ingen aning.
    Jag slutade med mina p-piller för ca två år sedan, och har i princip inte haft någon mens sedan dess. Jag började tro att pillerna rubbade min hormonbalans så jag gick till en hälsokostbutik. ( Jag ville helst slippa dyra gyn-besök och läkemedel )  Jag gick därifrån med Nattljusolja samt 70% omega-3. Började med dessa i mitten på september, och sedan kom mensen som sagt första oktober.
    Kanske det kan vara något?
Svar på tråden Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!