• TapetKlister

Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!

Jag hade BIM den 11/10 och är alltså idag på BIM+2.
    Testade idag, - stickan visade negativt. Fortfarande ingen mens.

Någon mer som passerat BIM som vill vara med i denna tråd?
    Dela med sig av sina eventuella graviditestsymtom? :)

Längtar
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-25 10:29
    Min mens kom på BIM+8. Plussade månaden efter på BIM-5, yay :D
  • Svar på tråden Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!
  • Drömmen om Elin

Läste på en sida att när mensen var sen så var de kroppens sätt att säga ifrån. Kanske man bör byta arbetsuppgifter osv.

• Coriander

Fast det är ju väldigt individuellt hur kroppen beteer sig. Jag menar, jag har själv gått igenom även tunga saker (psykiskt och fysiskt) och ändå har min mens alltid kommit på sin tid. I tonåren och en bit över 20 var jag helt insnöad på att bli mamma... shoppade t o m saker till en bebis!! Men ändå kom mensen som den skulle. Har även tidigare varit utbränd och under hårs stress - men ja...mensen har alltid följt sin lilla gång. Därför tvivlar jag på att detta skulle ha något med psyket att göra - för mig.

Nu har jag köpt två CB (+/-) tester och ska imorgon bitti ta ett. Återkommer hit med resultaten. Nu måste jag gå och sova...är helt slut efter denna dag (trots att jag sovit 5 timmar mitt på dagen!!). Skrattande 

Lycka till ni alla andra också som ska testa nu! 

• Drömmen om Elin
    Babybluey: Spännande, jag kikar in imorrn och väntar på ditt resultat.
  • Annelie68
    Tr0ust skrev 2010-10-25 19:01:12 följande:
    hehe visst är det så? Jag får tydligen mina tester hem imorn på posten :( Hade väntat mig dom idag ju! :(
    Men lycka till då :) Och hoppas på ett plus!

Du får skriva vad det blev med en gång!!! :)

KRAM
    Hann inte in om apoteket tyvärr.. Under kvällen besökte vi IKEA en sväng och sen storhandling av mat.. Tala om att man känner sig gravidare än vanligt.. Trött som bara det i ryggslutet och i fötterna.. känns som man är i minst 7 månaden nu..haha.. Magen har verkligen spökat hela kvällen.. både gjort ont och kännst som det är en bebbe i magen.. Imorgon blir det köpt apotekets test (som är det billigaste de har - som jag menade innan) och så blir det väl ett test efter några timmars knipande på jobb.. Återkommer.. Kram till alla
  • Annelie68
    Drömmen om Elin skrev 2010-10-25 19:28:25 följande:
    Billiga tester på apoteket, hm... Inte billigt alls! Själv hat jag beställt 20 gravtest och 28 ÄL test som kommer imorrn, de var däremot billiga ;-D

Ingen som svarade på min fråga tidigare?? De tycker jag var tråkigt! Tror nämligen att mensen kan bli sen av att vara för mycket igravid tänk, precis som familjeliv skapar. Det är ju inte av en slump som vi är så många med BIM++++.
    Jag ville bara ha tag i ett test idag.. därför apoteket och apotekets egna test.. men jag hann tyvärr inte så jag får vänta till imorgon. Jag vill också svara på din fråga - det är så att vi inte har planerat barn utan snarare sagt att vi inte skulle ha fler, lite stress har jag väl haft men inget jag kan anse ha inverkan på mensen faktiskt. Jag får fler och fler gravsymtom.. men visst.. det kan vara som så att mensen bara hoppar över en månad (fast den aldrig gjort det förr och det är lite konstigt) och att magsmärtorna beror på annat.. men jag känner ändå trots att jag fått besked från VUL att det är ngt som inte riktigt stämmer.. jag känner mig fortfarande gravid faktist. Vi får se.
  • Coriander

Testat med CB idag på BIM+12: Minus 
    Jag är så ledsen..jag trodde ju såklart att det skulle visa ett starkt plus! 

Nu tror jag faktiskt på riktigt att flippar ut snart. Jag är ju tydligt inte gravid, men min kropp beteer sig som om den vore det... åh, jag vill bara återgå till vardagen! Liksom vad ska jag göra? Betee mig som om jag vore gravid (skippa viss mat, all alkohol, inte festa, inte dansa pole dance...) bara för att inte skada ett ev. liv inom mig, FAST alla tester säger tydligt att jag inte är gravid??? Eller återgå till det "normala" utan dåligt samvete och trotsande de signaler min kropp sänder?

Nog måste man väl kunna lita på ett test nu? Speciellt CB som är så känsligt..?

Hjälper det något om jag köper ÄL-stickor? För de borde väl visa om jag har någon ÄL...vilket jag borde ha inom kort om min mens bara hoppat över en månad.. eller? Vilket märke är bäst? Behöver något som är lätt att tyda, så vore glad ifall någon hade tips att dela med sig.   

• Sanna01
    EQ85 skrev 2010-10-25 20:13:46 följande:
    det jag menade efter t ex missfall, stress av att det inte tar sig kan man må väldigt dåligt av.
    jag har varit där nämligen. men nu har jag släppt det. jag tar det som det kommer
    men tror att , precis so du säger, att om man blir alltför insnöad kan det hoppa över. tror du har rätt i det
    ja det är så sant. jag och min kille försökte ett år och 9 månader innan vi fick beskedet att vi skulle utredas för IVF. när vi gick därifrån var det som ett ok som föll från mina axlar och innan veckan var över var vi gravida. Nu var det åxå att vi inte fick utslag förrän sent. Det slutade i i missfall men nu vet vi att vi kan själva så man hoppas ju på att det räcker för att jag inte ska stressa allt för mycket över det.
  • Tr0ust
    Annelie68 skrev 2010-10-25 23:07:32 följande:
    Hann inte in om apoteket tyvärr.. Under kvällen besökte vi IKEA en sväng och sen storhandling av mat.. Tala om att man känner sig gravidare än vanligt.. Trött som bara det i ryggslutet och i fötterna.. känns som man är i minst 7 månaden nu..haha.. Magen har verkligen spökat hela kvällen.. både gjort ont och kännst som det är en bebbe i magen.. Imorgon blir det köpt apotekets test (som är det billigaste de har - som jag menade innan) och så blir det väl ett test efter några timmars knipande på jobb.. Återkommer.. Kram till alla
    Jaha okej. Men du jag känner samma. Vi var o handlade igår på Willys. Men alltså innan och efter så hade jag ont i ryggslutet med. Men jag tänkte för mig själv, "Nä jossan. Nu måste du inbilla dig! Ifall jag är med barn så är jag i minst vecka 6. Inte fan kan man känna av ryggont då!" Men är det så att man kan det? För jag VET att jag hade ont i ryggen. Det var ingen inbillning. Jag sa det t.o.m till min sambo. Åh, får hem mina tester idag, och har redan samlat mitt morgonurin. Bör jag ställa in det i kyla?

Men lycka till Annelie!! Väntar med spänning! :)

KRAM!
  • Tr0ust
    Coriander skrev 2010-10-26 06:47:16 följande:

Nu tror jag faktiskt på riktigt att flippar ut snart. Jag är ju tydligt inte gravid, men min kropp beteer sig som om den vore det... åh, jag vill bara återgå till vardagen! Liksom vad ska jag göra? Betee mig som om jag vore gravid (skippa viss mat, all alkohol, inte festa, inte dansa pole dance...) bara för att inte skada ett ev. liv inom mig, FAST alla tester säger tydligt att jag inte är gravid??? Eller återgå till det "normala" utan dåligt samvete och trotsande de signaler min kropp sänder?

Hjälper det något om jag köper ÄL-stickor? För de borde väl visa om jag har någon ÄL...vilket jag borde ha inom kort om min mens bara hoppat över en månad.. eller? Vilket märke är bäst? Behöver något som är lätt att tyda, så vore glad ifall någon hade tips att dela med sig.   
    Nej vad tråkigt!
    Jag är också på BIM ca: +12 idag. Jag känner av lite symptom på grav. Men mina tester kommer på posten kl 14 idag. Så jag får vänta ända tills då. Men jag tror att jag är säker på att det inte är något.
    Men vill du verkligen bli med barn? Alltså ta mig för jösse namn inte fel nu, såklart att du vill bli med barn iom att du skriver att du blev ledsen, men jag tänkte mer på att du går och oroar dej, att du vill så gärna vara med barn, så att mensen har hoppat. Jag vet inte. Men försök att slappna av! Jag vet, Det är jätte jobbigt!

Kram & lycka till!
  • Sanna01
    Coriander skrev 2010-10-26 06:47:16 följande:

Ja det är jättetrist. Man känner sig som om man bara inbillar sig när man springer ulkande till toaletten på morgonen eller när man inte kan sitta på sin kontorsstol i mer än några minuter på grund av värken i ländryggen. Det ska inte visa negativt då.
    Men men jag har i alla fall kommit överens med min kropp att den säkert är skengravid.

Det är en bra idé att vara förberedd på ägglossning i stället.
    www.babyornot.se 
    www.billiga-tester.se

Från dessa brukar jag köpa tester och de brukar fungera bra.
Svar på tråden Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!