-
Ja, precis och det står ju i klartext - gravid eller inte gravid. De rekommenderade det på MVC också - dock sa de att de tycker att man ska ha gått ca 10 dagar över tiden för ett säkert svar, eftersom man kan haft ägglossning senare än man trott. Så is i magen skadar inte även om det är svårt...!Tr0ust skrev 2010-11-11 19:09:55 följande:CB- Digitalt mäter HCG mycket starkt. Det krävs lite hcg hormoner för att tyda om du är gravid.
-
Ja, den tanken har ju slagit mig så klart... har ju inte haft mensen sen slutet av augusti... =/Spe skrev 2010-11-12 13:43:27 följande:Är det någon som funderar på att man kanske har något hormonfel?? Att det skulle vara orsaken till att mensen upphört och inget plus??
-
Nej, inte sen jag fick MA i slutet av juni. Gjorde det sista vul i början av juli och då sa de att allt ser bra ut. Har haft mens två gånger sedan MA. Har varit i kontakt med MVC och GYN men de säger bara att allt såg bra ut på vul - därför är inget fel nu heller - och att jag ska ta ett grav.test i veckan och annars bara avvakta. De har gjort ett cellprov för några veckor sedan och jag får svar på det om två-tre veckor. Någon utredning görs inte förrän mensen uteblivit i MINST 4 månader och det börjar jag ju närma mig nu. Har BIM imorgon egentligen men ingen känsla av att mensen kommer denna gång heller.
Skönt att du har fått en tid! Hoppas allt ser bra ut :) -
ja, visst är det. Verkar i övrigt vara olika beroende på var man bor. Minst 4 månader sa de till mig helst 6 månader. Helt absurt tycker jag! Särskilt när man alltid annars haft en regelbunden mens. Men, men. Ska ringa till dem nästa vecka igen. Hur gör man hormonprov för den som inte vet nåt om sånt??Spe skrev 2010-11-12 16:43:48 följande:Oj visste inte att behövde missa 4 perioder för att de ska höra något!! Trodde att 2 perioder var normalt men inte så många....jaha kul...Hoppas cellproverna är bra
Tack snälla jag hoppas allt ser bra ut men ska "kräva" att de tar hormonprover. -
Okej, får ta upp det med dem när jag ringer i veckan. Ska ju göra ett test på söndag med, för att vara till lags ;) Men vet ju vad det kommer visa!Spe skrev 2010-11-12 18:50:56 följande:jag inbillar mig att det är blodprover. vad jag har hittat på nätet så kan man ta prover för att se sköldkörteln och prolaktinen är normala. det ska tydligen påverka mensen...
-
Ja, som BM förklarade det så kan det vara en orsak till varför mensen varit borta så länge som för mig. Men vet inte om det kan påverka förmåga att bli gravid eller inte. Eller ja, det borde det ju med tanke på att man inte får mens och därmed troligen inte haft ägglossning heller. Och ingen ägglossning ingen bebis. Kan ju inte skada att kolla upp i vilket fall.TapetKlister skrev 2010-11-12 17:20:12 följande:Om man har cellförändringar kan det påverka mensen allså? Kan det också göra så att man inte blir gravid? Jag hade cellförändringar för 2 år sen, fast dom försvann av sig själv, tänkte om man kanske skulle kolla om dom kommit tillbaka isf
-
Tråkigt att mensen inte var på g, men kanske skönt ändå att få ett svar på vad som är fel?Spe skrev 2010-11-15 14:20:50 följande:Spännande Läängtar!!! Hoppas att du får ett fint plus på stickan
Själv har jag varit hos gyn och han trodde att jag har någon hormonrubbning. Har tagit en del blodprover som jag ska få svar på i nästa vecka. Mensen var enligt honom inte på gång heller så nu ger jag upp för tillfället!
Sa han något om vad som kan orsaka en hormonrubbning? Och vad som krävs för att de ska göra en sådan undersökning? Är så trött på att vänta nu!! Ingen mens sen augusti och enda svaret jag får är ju att det ska gått minst 4 månader innan de gör nån undersökning!! OCH att jag ska fortsätta testa en gång i veckan - vad nu det hjälper?! -
Hahaha, ja det kanske skulle hjälpa! Det är så konstigt med för jag tycker de var så himla bra och tillmötesgånde när jag fick MA - alltså innan det var bekräftat. Tog oron på allvar och gjorde flera vul. Men nu inget.Dutten6 skrev 2010-11-15 14:40:16 följande:verkar ju helt sjuk va du får stå ut med? måste va ett riktigt dåligt ställe du bor på:S inte ska man behöva vänta så länge, folk har ju fan hunnit dött innan dom gör nåt me den regeln, menar inte att du e sjuk men asså att dom inte gör nåt, kan ju lika väl va nåt allvarligt som måste kollas upp, ring o skrik till dom o säg att du har så ont att du tror du ska dö så måste dom ju göra nåt..
Och Ja! jag börjar tappa tålamodet på det här nu. finns inga piller som kan sätta igång mensen???? -
Ta ett test igen om några dagar så ev hcg-hormon för chans att öka :) Håller tummarna! :DZazu01 skrev 2010-11-15 14:41:30 följande:men alltså oookej. kan nån lyssna :)
jag hade bim i förrgår.... har inte fått mens än... har molvärk å de känns som mensen ska komma närsomhelst!!!! men den kommer inte., hade en blödning runt äl så jag undrar om de gjort att inte mensen kommer?????
provade negativt gravtest igår... =/ -
Stort grattis till er som fått mensen och ett ännu större GRATTIS!!! till er som plussat!!!!
Vet ni vilken vecka ni är i med tanke på att det är låååångt över BIM?