• Tr0ust

Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!

Nlie skrev 2010-11-06 11:26:18 följande:
    Mika1980: fast mitt var blått o inte grått som ett spökstreck ska vara. Men jag ska be o få göra ett test hos BM innan jag tar ut för mkt... fast är svårt!
    Vet verkligen hur det känns!

Lycka till!
  • Tr0ust
    cookies skrev 2010-11-06 13:15:45 följande:
    Ni som har haft molvärk och trott att mensen ska komma men sen plussat, hur ont har molvärken gjort? För jag har haft molvärk som kommit och gått i över en vecka nu men ingen mens än. Mensen är 1 till 3 dagar sen idag och testade negativt imorse. Det är bara det att molvärkan gör ont och har fått för mig att om det är för att man är gravid så ska det vara en lite "mildare" molvärk än om det är för att mensen är på väg. Någon som vet?
    Jag hade exakt samma symptom som dig.

Jag trodde verkligen att mensen var på väg, för att jag hade "molande" mensverk, men det kom och gick. Så brukade jag inte ha när jag skulle ha min mens. Utan jag brukar ha kraftiga menssmärtot under en längre tid. Testade ju 2 test. negativt. 1 vecka senare, ingen mens, och plussade :)

lycka till! Kram!
  • Tr0ust
    Nlie skrev 2010-11-06 16:12:23 följande:
    Här kommer en bild på det

DU ÄR JU GRAIVD! Streck soom streck. Oavsett om det är svagt eller inte. Det kan vara så att din kropp inte har hunnit producera så mycket HCG hormoner, drf visar det säkert så svagt!

Grattis!
  • Tr0ust
    Nlie skrev 2010-11-06 18:30:38 följande:
    Tack då vågar jag också tro på det, fast det var sååå svagt
    Men testa med ett test imorn med morgonurinet också! :)

Så är det säkert. Visar det samma imorn. Testa igen om en vecka eller om några dagar. För då har kroppen hunnit producera mer.

Lycka till!
  • Tr0ust
    cookies skrev 2010-11-06 19:05:09 följande:
    Jo och så är det för mig nu. Det moler och smärtan liksom blir lite värre, precis som inför mens, men sen släpper det bara. Är det mens brukar det bara bli värre och värre tills jag tar tabletter.

Hoppas att det blir ett plus iaf då  =)

och grattis till graviditetenSolig
    Okej. Men då får vi ju hoppas på att du plussar :) Har du testat dej än? Isf om/när du gör det... Skriv! Håller tummarna!!

Tack så jättemycket! Hoppas att du med får ett plus, så vi kan prata om våra gravititeter :)
  • Tr0ust
    TapetKlister skrev 2010-11-06 22:05:55 följande:
    6 Nov

LennyB:                       BIM+49
    Sofia Sten:                  BIM+37
    Lintotts:                       BIM+34-36
    Annelie68:                   BIM+35
    Apricos:                       BIM+29
    Andreae:                      BIM+27
    Ticktick:                       BIM+26
    hoppet86:                     BIM+26
    susieq82:                      BIM+25
    Längtan E F barnet:     BIM+24
    cinnamoncream:          BIM+23
    LindaMagnusson:         BIM+23
    Bebissjuk:                     BIM+23
    Adelina:                        BIM+22
    Madickis:                       BIM+20-21
    hon:                               BIM+17
    SUD:                              BIM+17
    Sessan 83 K:                  BIM+15
    Frukost:                         BIM+15
    Spe:                               BIM+14
    Sammel:                       BIM+6
    Maoulin:                        BIM+5
    878909:                          BIM+3
    Cookies:                        BIM+1-3
    noname92:                    BIM+?

Plus:at Plus
    Pillven: Plussade på BIM+4 (14/10)
    MissSept: BIM +1
    Ppilla:   Plussade på BIM+4 (24/10)
    Tr0ust:   Plussade på BIM+ca12 (26/10)
    Drömmen om Elin: plussade på BIM + 11
    Stormflicka: Plussade på BIM+3-5 (30/10)
    Nlie: Plussade på BIM+8 (6/11)

Mensen kom på BIM+..
    Melsie                         BIM -7 (???)
    FuuCk:                         BIM+1
    Davinia:                       BIM+3
    MiaMorot:                      BIM+3
    Mika1980:                      BIM+3
    Thalia                          BIM+4
    kiiia:                             BIM+6
    Yiskah:                         BIM+6
    Luring:                         BIM+6-7
    Dutten6:                       BIM+6-7
    Syster Stor:                  BIM+7-9
    Errenae:                       BIM+8 
    And3RZsoN:                 BIM+10
    Pebbles82:                    BIM+10
    Aifos82:                        BIM+10
    Silverblixten:                BIM+10
    EQ85:                            BIM+12
    Babybluey:                   BIM+12
    susieq:                          BIM+13
    Vänvette:                      BIM+13
    Angel30:                       BIM+16
    Sanna01:                      BIM+19
    Lilla fröö:                      BIM+20
    Carmat85                      BIM+23
    Miss Perfect:                 BIM+30
    Thaleya:                      BIM+38
    christalia79:                 BIM+ca40

Vad tråkigt Mika1980, håller tummarna på att du är gravid en månad från idag då iaf :)
    Kan inga FLER plussa nu då? Jag tycker att på PLUSS listan inte växer :(

Kom igen nu! Jag håller tummarna för ALLA ! :)
  • Tr0ust

Ringde nu och beställde en tid för VUL. Fick tid den 18:e Nov. Glad för det. Den barnmorskan jag pratade med verkade helt underbar & snäll.

Hoppas att den lill* mår bra.

• Tr0ust
    Frukost skrev 2010-11-09 12:54:02 följande:
    Så kom mensen på dag 52, BIM +18 och tog helt ut svängarna i regelbundenheten totalt.
    Jag som visste jag var gravid senast igår, gud vad jag visste.
    Lycka till allesamman, nu eller nästa gång!!!
    Grattis! ;) eller vad man ska säga.

Jag hade blivigt tokig på att mensen hade vart så sen o om alla test har visat neg.
  • Tr0ust
    Mmmbop skrev 2010-11-10 21:22:04 följande:
    Hmm, låter som han blivit lite stressad av någon anledning. Ge honom några dagar så kanske det blir bättre. Vi hoppas verkligen på det!
    Av egen "erfarenhet" eller vad man nu ska säga... så var det lika dant men min sambo i början.
    (Då hade vi knappt kännt varandra i en månad så jag förstår varför idag) Men iallafall...

Vi blev med barn precis när vi hade träffats ungefär.. Dumt nog så bestämde vi för att behålla det. Vi blev tillsammans strax efter det.Det kändes rätt för oss båda och vi ville verkligen ha barn båda 2..Men i vecka 6 fick jag mitt missfall. Och efter någon dag gjorde han slut med mig. Jag var redan helt knäckt pga missfallet, och sedan en sådan grejj.. Är otroligt glad för att jag står på mina ben idag :)

Men för han blev det mycket. Allt blev så verkligt på en och samma gång för han. Han var inte redo för bebis då pga vårat "Tidiga" förhållande + hans fd förhållande, som han inte han "glömt" än.

Vi fortsatte o va vänner. Umgock varje helg, pga mil avståndet. Men det kändes jätte bra mellan oss sen. Och ca 1½ månad efter kändes det bra igen. Och vi blev tillsammans igen. Nu väntar vi barn igen. Och denna gånge hoppas vi att det kommer att gå bra. Vi har vart på hälso samtalet redan, och han sa direkt efteråt " detta känns på riktigt nu" . Och denna gången känns det jätte bra! Är så lycklig! Sen får vi det mer bekräftat på VUL den 18:e November, som vi båda ska gå på. Vi hoppas bara att allt är bra med våran lilla älskling <3

Men så Maelgi:

Det kan vända! Ta det bara kugnt, och ligg lågt. Sen vet ju inte jag vad du vill. Kortfattat:
    Men min sambo reagerade likadant i början, var jätte glad över det i början, men TVÄR vände sen.

Lycka Till!
  • Tr0ust
    Thotis90 skrev 2010-11-11 08:24:42 följande:
    Fortfarande ingen mens och idag är jag på "BIM"+2 eller "BIM"+3. Jag är sugen på att köpa hem ett test, men vet inte riktigt om jag vågar eftersom mensen var sen två gånger under förra året.
    Tänk inte på det! Tror därför att den är sen också. Orolighet skjuter upp mensen ( försenar den )
  • Tr0ust
    Thotis90 skrev 2010-11-11 12:24:20 följande:
    Jag fick ett svagt plus för en liten stund sedan. Nu är dock inte plusset kvar på testet, men jag såg ett smalt, smalt plus. Räknas det då?

Jag tänker givetvis göra ett nytt test om ett par dagar om nu mensen inte kommer.
    Oj. Jaa, ett streck är ju alltid ett streck ? :)

Kanske nästan vågar säga grattis :P
  • Tr0ust
    Mickan84 skrev 2010-11-11 12:43:15 följande:
    Hej Alla!

Jag hade min senaste mens den 11/10 och fick positivt utslag på äl den 26/10. Skulle haft BIM i tisdags men ännu har tanten inte kommit och jag får bara neg på tester. Var dock på toa för en stund sedan och fick då massa slem på pappret som var mycket mycket mycket ljust rosa. Kan det vara en nid blödning sä här sent? Jag brukar ha enorma mens smärtor men känner ingenting. Har känt av lite stickningar i underlivet några dagar men inget mer. Vaknade häromnatten och mådde illa som as.  

Tacksam för svar!
    Kramizar 
    Jag har exakt samma som dej. Brukar ha enorma smärtor under mens perioden. Men hade det in te denna gång. Trodde inte att jag var gravifd för jag gjorde 2 test i början, och det visade sig vara negativt. Men efter en vecka så gjorde jag test, och då var det positivt.

Man kan ju få tidiga blödningar tidigit i en gravititet..

Lycka till! :)

Kram!
  • Tr0ust
    Mickan84 skrev 2010-11-11 12:56:17 följande:
    hej!
    Tack för de uppmuntrande orden. menade du att du plussade en vecka efter BIM?
    Nej. Efter 1 vecka så visade testerna negativt. På ca BIM 12 plussade jag :)
  • Tr0ust
    LennyB skrev 2010-11-11 18:29:04 följande:
    Om man ska gå på det CB skriver om tunna strecka - alltså smala streck - så är det tyvärr inget plus =/ Tycker dock att du ska testa igen om några dagar! Digitala test har jag har mkt positivt om och använde ett själv när jag plussade. Använde iofs både vanliga CB ett från apoteket och ett digitalt... hade lite svårt att förstå att det var
    sant. :P Men det slutade i MA tyvärr.
    CB- Digitalt mäter HCG mycket starkt. Det krävs lite hcg hormoner för att tyda om du är gravid.
  • Tr0ust
    Kiwi86 skrev 2010-11-18 17:20:32 följande:
    Jag läste nånstans att de som har en kort lutealfas (tiden mellan äl och mens) oftast får räkna med att plussa några dagar efter BIM eftersom ägget fäster så nära BIM-dagen och det tar ju några dagar innan kroppen hunnit bilda tillräckligt med hcg för att det ska synas Kan vara en orsak till att man får vänta på plusset!!

Jag har ingen mens än iaf, har som en ilande värk i ryggen,nästan som mensvärk,fast ändå inte. Men jag är helt inställd på mens till helgen. Känner mig inte alls gravid och när man försökt ett tag lägger man all optimism om attt man ska lyckats åt sidan och bara tänker realistiskt

Håller tumamrna åt er och mig också förstås com väntar på ett pluss!
    Jag kände mig precis som du. Inte alls gravid. Och inväntade mensen, för jag hade som mensverk fast ändå inte. Och mitt humör var det ända knasiga, lipade för ingenting. Så kunde jag bli när jag hade PMS också, men inte så illa :P haha

Vips så plussade jag :) <2

Lycka till! & tänk inte för mycket på det bara..
  • Tr0ust

Mina sympton nu som är gravid i vecka 8 (7+0)

[♥] Svullen mage
    [♥] Vita flytningar
    [♥] Genomskinliga flytningar
    [] Huvudvärk
    [♥] Illamående
    [♥] Hunger
    [♥] Ingen matlust
    [♥] Svettningar
    [♥] Glad
    [♥] Deppig/ledsen
    [♥] Humörsvängingar
    [♥] Molvärk
    [] Förändrar färg i underlivet
    [♥] Ömma/känsliga bröstvårtor
    [♥] Stickningar/hugg i livmodern
    [?] Nidis
    [♥] Nästäppa
    [♥] Gasig i magen
    [♥] Dålig i magen
    [♥] Hård i magen
    [♥] Bubblar i magen
    [♥] Sugen på något
    [♥] Finnar
    [♥] Kissnödig
    [♥] Trött
    [] Hög temp
    [♥] Ont i ryggslutet
    [] Strålningar/ilningar mot ljumsken
    [] Metallsmak i munnen
    [] Större bröst
    [] Ont vid sex
    [♥/lite] Yrsel
    [♥] Fryser
    [♥] halsbränna
    [] Sjukdomskänsla
    [♥] Synliga ådror på brösten
    [♥(på vatten som jag aldrig brukar vara annars :P ] Törstig
    [♥] Drömt att du plussa

• Tr0ust
    LindaMagnusson skrev 2010-12-26 01:02:36 följande:
    Jag e på samma nivå som du LennyB jag har inte haft sen 14 sep. Vad e det för fel??? Men är fruktansvärt öm i brösten och livmoder sen 2 dagar tillcaka... Kan väl knappasg blivit gravid utan mens och ägglossning?;(
    Ägglossning har du varje månad :) Även om din mens är försenad..
Svar på tråden Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!