• vi och pyret

Är lego billigare på ullared? =)

Hej,
    Är det någon som har uppfattningen om hur mycket billigare lego är på ullared än i "vanliga" affärer på ett ungefär.
    Ska dit snart och har ett gäng legotokigt barn i släkten, men det är så lätt att bli fartblind när man är där. Det kanske inte är så billigt som man tror? Glad

• Svar på tråden Är lego billigare på ullared? =)
  • MissLillan

Jo det är ganska mycket  billigare.... Men kan inte säga priser!

• BymBym

Det är billigare. Kolla upp lite priser hemma på saker du är ute efter så kan du jämföra lite

• wildlife

Den här köpte jag på Gekås för 589 kr, det är ca 200 kr billigare än på Toys R Us.
  • Fimpen72
    wildlife skrev 2010-10-14 09:46:38 följande:

Den här köpte jag på Gekås för 589 kr, det är ca 200 kr billigare än på Toys R Us.
    Det var dyrt på ToysRus.

www.hikmet.se tar 629kr för den modellen... inte sån stor skillnad från Gekås.
    Hur är utbudet på Gekås, har de typ 10 olika eller har de stort sortiment av Lego. Har en kompis som ska åka dit snart.
  • vi och pyret

Tack för tipsen!
    Risken är stor att man tror att det är så mycket billigare, men nu har jag ju lite vägledning.

• Åsa

Grundsats lego/duplo kostade någon knapp hundralapp när jag var där. Det är betydligt billigare än leksaksaffärerna här i stan men ex Ica Maxi tangerar det faktiskt i en kampanj just för tillfället.

• Åsa

vår lokala Maxi alltså; det skiljer sig ju Ica emellan också.

• Marina P

Kom hem från Ullared och upptäckte att www.ebrix.se nätbutik var billigare på nästan alla set vi köpt. Fast å adra sidan fanns mycket annat roligt där så vi är inte besvikna, men det kan vara bra att kolla innan!

• la dolce vita

Jag gjorde en prisjämförelse i höstas mellan Gekås och nätbutiker på ett tjugotal Legoaskar, och Gekås var inte särskilt billiga. De var definitivt inte billigast i alla fall, jag har köpt billigare på Maxi, Coop och Leklust så ja, man blir fartblind.

• flicstoria
    Marina P skrev 2012-01-02 21:01:01 följande:
    Kom hem från Ullared och upptäckte att www.ebrix.se nätbutik var billigare på nästan alla set vi köpt. Fast å adra sidan fanns mycket annat roligt där så vi är inte besvikna, men det kan vara bra att kolla innan!
    Mannen är en samlare av Starwars-lego och har rätt bra koll på dessa priser, både vad det gäller olika e-butiker och riktiga butiker. De paket med starwars-lego som fanns inne på Gekås igår var billigare där än på ebrix. Enligt honom så kan man ibland få billigare om man beställer från olika e-butiker, eller köper från Toy´s R us, BR, andra leksaksaffärer eller från ICA om de har specialerbjudanden, men i regel så är gekås priser ca 30% lägre än "normalpriset". Om det är likadant med annan lego vet jag inte då det är bara Star Wars som han grottat in sig på.

Men mitt tips är att om man hittar något som känns billigt, kolla upp det på lite olika sidor som hikmet, ebrix mfl. Om man har mobilt internet vill säga
  • frostfödd

Legot jag köpte på Ullared var billigare på Ica Maxi...

Svar på tråden Är lego billigare på ullared? =)