Inlägg från: Kavata Kajsa |Visa alla inlägg
  • Kavata Kajsa

Öka mjölkproduktionen?

Hur ofta och hur länge bör jag pumpa för att öka mjölkproduktionen? Har hört att man bör pumpa med täta mellanrum, men ganska kort tid - behöver man inte tömma brösten varje gång? Känns dumt att avbryta pumpningen medan det fortfarande sprutar mjölk...

Har ni förresten andra tips på hur man kan öka produktionen? Mat/dryck/annat?

Tips och råd emottages tacksamt!

• Svar på tråden Öka mjölkproduktionen?
  • Kavata Kajsa

Amma är tyvärr inget alternativ, hur mycket jag än önskar att det skulle funka. Efter mardrömslika sår och en kraftig bröstinfektion med antibiotikakur som gjorde att jag var tvungen att göra uppehåll i amningen vill hon nu inte ta bröstet längre. Vi har försökt i över en månad (hon är 2 månader nu) och de senaste 2 veckorna vill hon inte ens prova längre - hon bara gallskriker. Jag fortsätter prova lite då och då, men det får ske på hennes villkor helt enkelt.

Så, det är pumpning som gäller för mig. Jag tycker jag försökt med det mesta, men det går så jäkla segt. Får nu ut ca 60-70 ml per dygn(!), vilket visserligen är typ 3 gånger så mycket som när jag började efter infektionen, men åh!!

Nåväl, jag fortsätter kämpa på... fortsatta tips är välkomna :)

Svar på tråden Öka mjölkproduktionen?