Han är förkyld och sover hela tiden

Hej.

Min son blir 3 månader på lördag och nu har han blivit förkyld.'
    Det som gör mig orolig är att han sover hela tiden, han är vaken kanske 20-60 min i stöten och sen sover han minst ett par timmar.
    Ska det vara så?

• Svar på tråden Han är förkyld och sover hela tiden
  • lövet2

Ja, det är bra om han kan sova bort förkylningen. Barn blir trötta när de är sjuka - precis som vuxna ...

• vittra

Det är väl bara bra att han sover, man blir ju trött när man blir sjuk. Det blir jag också
    Dessutom är det ju inte särskilt extremt att en så liten bara orkar vara vaken en knapp timme för att sedan behöva sova ett tag igen. En annan sak om han inte vaknade alls. Då måste man väcka och se till att han äter en skvätt. Något mer behöver de inte när de är sjuka.

Okej, då kan jag slappna av lite.
    Det är så stor sskillnad på han nu än när han är frisk, då är han ju vaken 3-4 timmar i stöten.

• knäppisen

Du får bara hålla koll på att han orkar äta ordentligt mellan tupplurarna. Annars är det högst vanligt att de sover mycket när de är förkylda.

• Favvo

Är han rosslig/slemmig?  Låter han rosslig bör du uppsöka läkare.
    Om han är täppt i näsan använd Renässans nässpray, mycket bättre än pipetter eftersom pipetter rinner bara igenom och inte får ngn effekt
    Jag skulle rekomendera att är allmäntillståndet nedsatt så kontakta läkare så att de får titta på honom.
    Lycka till!

• happy2

De är viktigt oxå o kunna avgöra skillnad om de är sova Trött eller slöhet,, orkar han inte äta eller om anding är påverkad är de nog rådet att åka in o kolla så d eint eär RS virus som börjar spöka ( en förkylning som mindre bebisar har de tuffare med)

Ta de säkra före de osäkra,, men sen är de ju inte kosntig att man sover mycket om  man är så liten o inte mår bra,, sova är ju läkningen o mindre energi till att läka de som kroppen kämpar med..

Lycka till o krya på

Sebastian, Kevin och Alexander
Svar på tråden Han är förkyld och sover hela tiden