• MiloLK

när börjar man använda vinteroverallen`?

Jag undrar när ni eller om ni redan har börjat använda vinteroverallen?? Vid vilken tempratur brukar det vara läge? Om ni inte har börjat klä era barn i overall. Vad har de på sig då?

Tack :)

• Svar på tråden när börjar man använda vinteroverallen`?
  • Grismamman

Jag skulle säga när första snön kommit, tycker det är så tråkigt när overallen blir söndersliten på asfalt o grus innan vintern ens börjat. Brukar införskaffa något beg. eller billigt allväderställ som kan användas fram till dess.

• Cecci78

funderar på det med. Just nui har de skalkläder med fleece under och det kan de nog ha tills det börjar bli några minusgrader

• kmn2

Funderar på samma sak, men har tänkt vänta lite.
    Tänker gå och handla fleecefodrade överdragsbyxor idag.

• Pappa till Hugo

När man slutar med det man har innan eller när det är kallt nog. Skål

• miamaria777

Jag tog på overallen idag, det var 0-gradigt. Innan har min plutt haft fleecebyxor + fleecetröja, skalbyxor och fleecefodrad skaljacka. Hade nog i och för sig funkat fortfarande, men det var sååå skönt att bara dra på overallen och slippa alla lager på lager. Det tar ju 20 minuter att komma iväg :).

• Mayalotta

Min son och flera andra barn har använt overall på förskolan redan nu. När de är ute och leker på förmiddagen är det skugga i hela trädgården och flera dagar denna veckan har det varit nollgradigt. Bara de inte har för mycket på sig under.. På eftermiddagen brukar de dock ha regställ/överdragsbyxor med fleece eller annat under..

• whitestar

När första snön kom,alltså igår:) Före det har han fått ha vinterjacka,långkalsonger+byxor alt. överdragsbyxor när det varit kallt.

• Helveticas

Beror väl på vad man bor. Vi bor i söder och har väl ca 5-10 grader nu och då har hon INTE overall. Även om det några dagar varit runt noll grader så har hon inte overall. Det är bara fleecetröja under höstjackan och sedan ett par överdragsbyxor över sina vanliga mysbrallor. Hon rör sig så mycket så ingen risk att hon fryser.

• MiloLK
    Helveticas skrev 2010-10-15 17:32:50 följande:
    Beror väl på vad man bor. Vi bor i söder och har väl ca 5-10 grader nu och då har hon INTE overall. Även om det några dagar varit runt noll grader så har hon inte overall. Det är bara fleecetröja under höstjackan och sedan ett par överdragsbyxor över sina vanliga mysbrallor. Hon rör sig så mycket så ingen risk att hon fryser.
    det är så vi gör också! men dedär nollgradersdagarna blir jag tveksam ändå:) Visst att de sm¨å rör sig massor men de håller ju inte värmen på samma sätt som vuxna gör. :)
  • VärldensbästaH

Nu ikväll kom första snön i Falun, dock inget som ligger kvar på marken....
    Temperaturen är runt noll och sonen har fodrad jacka och byxor, tänkte vänta ett tag med overallen.

• Tinnys

Så länge det är plusgrader så räcker skalkläder och fleece. När det är minus så åker vinterkläderna på. Tycker så synd om barnen på dagis som går omkring i fodrade kläder redan bara för att det är lite kallt på morgonen, det är sol och 12 plus innan lunch.

• Helveticas
    MiloLK skrev 2010-10-15 18:35:23 följande:
    det är så vi gör också! men dedär nollgradersdagarna blir jag tveksam ändå:) Visst att de sm¨å rör sig massor men de håller ju inte värmen på samma sätt som vuxna gör. :)
    beror nog på barnet också. Min är som ett element när hon är ute. Det är ett utedagis så de är ute hela dagarna. äter mellis och allt ute och hon har aldrig varit det minsta kall. Mössa är ju viktigt, då håller de värmen mycket bättre.
Svar på tråden när börjar man använda vinteroverallen`?