primolut-nor
Hej! är det någon som har blivit gravid efter att ha ätit primolut-nor?
Är inne på min andre kur och hoppas på att bli gravid.
Hej! är det någon som har blivit gravid efter att ha ätit primolut-nor?
Är inne på min andre kur och hoppas på att bli gravid.
Vad är primolut-nor? Har allts¨inga erfarenheter, men blev lite nyfiken!!
Primolut-Nor används för att korrigera blödningsmönstret i menstruationscykeln. Om du t ex vill skjuta på menstruationen, eller om du har stora, oregelbundna eller uteblivna blödningar.
Jag har bara ätit de för att skjuta på mensen vid några tillfällen. Tyckte inte att det funkade speciellt bra.
Varför har du fått dem?
I vilket fall som helst så hoppas jag att du blir gravid som du vill! :)
Eftersom jag har väldigt oregelbunden mens får jag primolut-nor för att sätta igång mensen så jag sedan kan ta Pergotime som stimulerar till ägglossning. Får du endast primolut-nor eller?
Tzatziki: Fick du primolut-nor och pergotime utskrivet på samma gång?
Ja det fick jag. Eftersom pergotime vanligtvis ska tas dag 5-9 i menscykeln så fick jag primolut-nor i syfte att mensen skulle komma igång så jag kunde börja med pergon.
Tzatziki: Har du tagit prover så att du vet om du har ÄL eller inte? Eller fick du det bara? Jag har ätit Gestapuran en gång för att få igång mensen, men det kommer inte nå mer regelbundet för det. Har du ätit BARA nåt för mensen tidigare?
Sökte till gyn efter att ha haft mens endast 4 gånger på ett år. Provet visade att jag har ägglossningar men som sagt väldigt sällan. Eftersom vi planerar barn så fick jag detta utskrivet. Är ju inte så lätt att lyckas bli gravid då man har ägglossning så sällan.
Tidigare åt jag p-piller och då kom ju mensen regelbundet av det, så jag har inte ätit primolut eller gestapuran för att få regelbunden mens.
Hej! jag fick primolut-nor för att jag fick min mens väldigt sällan. Ibland kunde den hålla sig borta en så där 6 månader åt gången. Vi vill gärna ha barn, så jag berättade detta för läkaren. Hon sa till mig att börja äta dessa tabletter och blev jag inte gravid inom 6 månader skulle jag höra av mig igen. mer än så vet jag inte.