Inlägg från: mallanis |Visa alla inlägg
  • mallanis

    Vi som har BF runt 5 juni 2011

    åhhh namn bläddrade just igenom en tråd på flicknamn efter 60 sidor slutade jag läsa ;) Hoppas att det blir en pojke ;) hihihi


    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

    Vi ska nog skaffa en ny bil (kombinerad arbetsbil därav en ny) och som ni säger så är bageutrymmena inte lika stora tyvärr =/  wolksvagen är just nu en favorit!

    Vet inte vad vi väntar trodde först en pojke men såg inget som tydde på det på RUL så det är nog en tjej! På tjejlistan finns en hel del men har några favoriter Felicia, Nora, Klara, Tova, Tuva, Tilda ....
    Men Lily, Wilja är också fin fina...flera fina namn finns ju men många av de namnen är redan upptagna av släkt och vänner.... Kille är Isak, Gustav, Alfons, Adam  fina.... 
    Vi verkar ha lite liknande smak vad det gäller namn!!!


    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    missworld skrev 2011-01-27 10:22:33 följande:
    Jag gillar korta lite ovanliga pojknamn. Nu har vi börjat kalla magen Vincent här hemma och jag är rädd att sambon blir allt för fäst vid namnet. Vill ju som sagt ha nåt mer alternativ. Amadeus tycker jag också om men tänker lite på hur det blir om han åker utomlands när han blir äldre, hur uttalas namnet då? Vincent är lättare, och kan ju förkortas till Vince i engelsktalande land i alla fall.
    Haha, vilka problem man har..
    Jag funderar på att namnen inte får vara för långa för då kommer de bara att bli kallade för det förkortade namnet vilket jag tycker är lite trist...

    Här växer magen men vi har ännu inte inhandlat några grejer, hade ni andra bestämt er för vagnar? Tapeterna till barnrummet finns hemma nu och ska nog börja lite smått med det i helgen =)
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

    Ulle- Välkomen!

    viväntarlois- Blir sambon trött på dina planer så skriv dem gärna här ...Jag behöver inspiriation! !!!!!

    Har köpt en ljustapet vitt med lite sliver i och har tänkt att köpa wallies och sätta upp. Har också hittat fina wallies "mätstock" som jag tänkte köpa. Den kommer ju inte vara så intressant på länge men det var en fin utsmyckning också... Men inget mer än tapeterna är köpta...


    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

    missworld - vilket kanonpris! Jag funderar också på blocket etc men vet fortfarande inte vilken sort bv vi ska ha ;) fick ju lite tips tidigare i tråden men har inte kommit till något beslut.....


    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

    ja just ja det är ju jag som är TS ;) ....  ska fixa det!

    Men föresten håller med missworld, BF - listan får nog plats i tråden vi är nog inte så många ....

    {#emotions_dlg.flower}BabyVi med BF runt 5 juniBaby{#emotions_dlg.flower}Mallanis BF 7 juni - Första barnet


    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

    VVL- fin mage! Jag kanske slänger i en dagsfärsk på mig själv sen....ska bara ta en bild först =)


    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

    Hur går det för er tjejer, någon som varit hos BM och har lite intressanta mått? Jag ska dit i morgon!


    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

    åh så kul att läsa hur mår ni annars?

    Skulle ju till BM idag men visade sig att jag var på FEL VC. Helt tokigt på landet har vi tydligen varannan vecka service och BM var på en annan VC 5 mil bort..... Hur skulle jag veta det, då åker jag hellre till stan än en annan liten byhåla ;) så besöket blir på fredag (i den byhåla jag väntade idag ;) )

    Men blev lite trött då jag var hos BM sist i v 10 och bad dem kolla ferritininvärdet då jag haft 2 missfall och förlorat mycket blod och kände mig skittrött... Visst BM kollade det i v 10 och skulle ringa om det inte var ok. När jag pratade med BM idag frågade hon hur jag mådde då mitt feritininvärde var lågt!!! Nu sa BM att jag kunde börja käka järntabletter om jag ville så det gjorde jag som tur var! Hur hade jag mått om jag inte hade gjort det? De kunde väll ringt och sgat till som de lovade?


    Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Vi som har BF runt 5 juni 2011