Dra ut tand...HUR ont??
Jag har suttit här på fl o beklagat mig över min tandvärk tidigare i veckan. Idag var jag hos käftis som konstaterade kraftig infektion i tanden och fick en dunderkur av kåvepenin och stark smärtstillande, då jag inte kunnat äta och knappt dricka på en vecka, samt att det gör ont i käken vid beröring fram till hakan och ner i halsmandeln på den sidan och upp i huvudet. Tanden är en käktand och är den bredvid visdomstanden. Jag har en rotfyllning i den med porslinsfasad ovanpå denna. Det visade sig att fyllningen inne i tanden har lossnat och det är denna som ställer till det...Valet är att dra ut den eller rotfylla igen men det är risk att man måste ändå dra den sen inom ett år...Jag valde dra ut skiten...MEN nu undrar jag HUR ont gör det att dra ut en rotfylld tand??Eller rättare sagt den tanden? Från skala 1-10, hur ont hade du?
Jag lider av tandläkarskräck att jag brukar sövas hos min ordinarie tandläkare (som nu var på semester)...Hur lång tid tar det att dra ut en sån? Min domedag är på tisdag...