Jag blir så trött!!!
jag får inte fortsätta att sova på morgonen, när min bebis har somnat om.
min bebis brukar alltid somna om inom en timme efter hon vaknat och fått mat på på morgonen, nånstans runt 6-8. och då tycker jag.att då kan man som förälder somna om en stund till.
MEN det FÅR jag inte göra för min kille. han tror att bebisen somnar om då för att jag somnar om först. han är aldrig hemma när hon vaknar/somnar om, han åker till jobbet senast 6,30.
men han kan komma tillbaka för att ha glömt nåt eller så. och då ser ju han att vi sover. jag vaknar av dörren öppnas. men sen för han sånt liv och skäller på mig så bebisen vaknar och blir lessen. "du är så slö!" och "inte undra på att det inte blir nåt gjort hemma om du ligger och slöar sådär" kan han säga.
men alltså allvarligt, vem ställer sig och dammsugar eller diskar kl 6 på morgonen? och då är det kanske ett glas i diskon och en liten damtuss bakom dörren som han blir irriterad på att det inte är borta.
och vi sover inte länge än till 10.
och även om jag inte är jättetrött så ligger jag gärna brevid henne och gosar och myser. och typ bara tittar på henne. hon är bara så här liten en gång.
hon är snart 5 månader. och jag helammar.
sköter hela hushållet själv och går på promenadet minst två gånger per dag.
klart man blir trött på morgonen och vill sova en stund till. han trot jag är hemma för att få slappa och sova. men jag är hemma för min bebis behöver det!
jag känner att det är taskigt mot honom att klaga när jag vill sova en stund till. han verkar tro att jag har semester hät hemma. han kan ibland slänga ut sig "du är ju hemma hela dagarna, inte behöver du sova, tänk på mig som måste gå upp kl 6 och jobba"....alltså hallå kan jag bara säga....är inte att va föräldrarledig ett heltidjobb, om inte mer?
sen när han kommer hem, går han och vilar en timme eller två. och klagar helatiden på att han är trött, och kan säga "kan ni inte gå ut en sväng så jag får sova".
jag vet inte vad jag ska göra...inte kan jag går och lägga mig nu när bebisen sover. då kommer ju han instormande och låtsas ha glömt nåt, bara för att kolla upp mig. jag VÅGAR liksom inte lägga mig en stund. och jag vet att jag kommer ångra att jag inte va med min bebis mer och myste när hon blir äldre. men jag vågar ju inte. han verkar inte förstå att jag vill va med henne.
detta kanske inte ses som ett megaproblem för er. men jag tycker det är det för mig. snart kommer jag ju va helt utmattad. han vill ju inte att jag ska lägga mig innan elva-tollv på kvällen heller. då är ju han vaken. och på helgerna ännu senare helst. men att sova max 6 timmar per natt det funkar inte för mig i längden.
men det som stör mig mest är att han kallar mig slö och trot att jag bara har semester.
ja ja jag ville mest skriva av mig lite.
men skriv gärna vad ni tycker. blir inte irriterad om ni inte håller med mig. skriv som ni känner.