• mammatillskrutten

Hjälp! Vågar jag äta räkorna??

Nu behöver jag råd...
    Köpte frysta räkor igår till en middag vi ska ha på lördag...
    glömde dem sedan framme när jag kom hem från affären och kom inte på detta förrän i morse.
    De har alltså legat framme och tinat mellan 17.00 - 08.00 och var nu helt upptinade.
    Kastade in dem i kyleskåpet direkt jag kom på det i morse men nu funderar jag på om jag vågar äta dem
    eller om jag måste kasta dem?
    Vill ju absolut inte risker att bli sjuk efetrsom jag är gravid och vill ju självklart inte smitta mina gäster heller :)
    vad tror ni?

//mammatilllskrutten

• Svar på tråden Hjälp! Vågar jag äta räkorna??
  • nica83

Jag hade köpt nya för att vara säker. Men jag är lite nojjig vad gäller räkor. De bör lukta illa om de är dåliga, så du borde kunna äta om de luktar ok.

- Lycklig mamma till J -
  • Frontline

Luktar det och smakar bra så är det inget fel på dom, dom kanske vart helt tinade nån timma innan du kom på att dom låg framme så då har dom i princip bara legat framme 1 timma...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • vackrastarflow

Räkor tinar ganska fort så de har nog varit tinade rätt länge. Jag hade köpt nya!

• Kjell2

Jag brukar äta det mesta som luktar och smakar ok men just skaldjur är jag försiktig med. Har räkorna legat framme i rumstemperatur en hel natt hade jag nog köpt nya.

• Pickeli

Jag hade absolut köpt nya, gravid eller ej!

Google it!
  • La Lola
    Pickeli skrev 2010-10-15 08:30:01 följande:
    Jag hade absolut köpt nya, gravid eller ej!
    Samma här.
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • mammatillskrutten

Tack för era råd!
    Jag köper nya!

Svar på tråden Hjälp! Vågar jag äta räkorna??