• USB

Ofta ont i tjejmagen?

Jag har vetat att jag har PCO i ett år. Måste höra med er andra hur ni har det:
    Jag har ofta ont i nedre delen av magen, precis som mensvärk. Det sliter och drar och trycker i ryggen fast jag inte har mens precis just då. Är det något som är typiskt för PCO? Har aldrig frågat gyn om det men jag ska göra det när jag ska dit på min årliga kontroll.

• Svar på tråden Ofta ont i tjejmagen?
  • gullunge80

Jag har PCO-s och jag känner inte igen de smärtor som du skriver om. Men även sådant är väl indiviuellt, kan jag tänka...

• Caranlachiel

Jag har också PCO men känner inte igen det. Däremot får jag alltid mensvärk på dagen en vecka innan jag får mens, har aldrig mensvärk under själva mensen. Vet inte om det är det du menar?

Lill-Erik kom till oss 2009-04-06!
  • USB

Spelar ingen större roll vart i cykeln jag befinner mig. Kan ha ont när som helst.
    Däremot har jag aldrig mensvärk längre vilket jag alltid haft förut. Min läkare sa till mig att det kunde bero på att jag inte hade några ägglossningar för då fick man ofta inte lika ont vid mens.

• Japan87

Jag känner igen mig!
    Har pco, och kan känna när som helst i cykeln att det moler o drar i tjejmagen!

Det har förvillat mig under några år, då jag trott ett flertal ggr att jag vart gravid, o testat mig, så jag har slängt ut en hel del pengar på tester ... kroppen är konstig ibland!

• Treasures

Samma här, ofta ont i magen men mkt sällan ÄL och mens.

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
Svar på tråden Ofta ont i tjejmagen?