• mamma2007tilldotter

Bästa träningsmaskinen att ha hemma?

Jag vet, man går på allt som säljs på tv-shop å så står de å samlar damm. Men jag lär träna mer om de finns nått att träna på i alla fall. Gym har jag funderat på men vet inte hur jag ska få råd (fattig student)

Så, vilken är den bästa träningsmaskinen att ha hemma?

• Svar på tråden Bästa träningsmaskinen att ha hemma?
  • Tinnys

Jag vet inte vilket som är bäst, men jag funderar på ett löpband för jag är för feg att gå ut före eller efter jobbet när det är mörkt, känns lagom att gå en halv eller hel timme varje eller varannnan dag. Men det finns säkert mer avanserade maskiner som ger mer resultat. Men risken för mig är att jag skulle inte göra något då. Har haft en cykel men det funkade inte för mig. Gå tror jag är min grej, kolla blocket finns fina bra träningsprylar billigt, även jula, rusta och öob har.

• evelayna

Jag har en crosstrainer (eller va dom nu heter) en boll, ett gummiband, ett par hantlar och ett vanligt liggunderlag. de har gått på ca 1200 har ju inga värsting grejer och vissa grejer finns på ullared Tungan ute.

sen har jag sökt på nätet och hittat massa övningar som jag ritat ner på papper och följer ca 2-3 gånger i veckan.
    första gången jag stod på maskinen så orkade ja ca 2-3 minuter nu blir de uppvärmning på ca 20-30 minuter och sen övningarna.

• isolande

Yogamattan- liten, häsosam, ger smidighet, styrka och stresshantering. Några promenader/vecka oxå för flåset så är du hemma Solig

• Kjell2
    mamma2007tilldotter skrev 2010-10-15 13:28:35 följande:
    Jag vet, man går på allt som säljs på tv-shop å så står de å samlar damm. Men jag lär träna mer om de finns nått att träna på i alla fall. Gym har jag funderat på men vet inte hur jag ska få råd (fattig student)

Så, vilken är den bästa träningsmaskinen att ha hemma?
    Vad är det du vill träna; styrka, kondition, smidighet, snabbhet?
  • Engfield

Om jag var du skulle jag satsa på den billiagste maskinen av dem alla. Ett par nya skor och ut och gå och spring! Sen skulle jag köpa en pilatesboll för att kunna köra alla superbra styrkeövningar på framför tv eller hur man nu vill ha det...kanon!

• mamma2007tilldotter

Fag kanske ska förklara lite närmre=)

Långpromenader går jag varje dag då jag har en aktiv hund. Rider gör jag, men tyvärr inte så ofta nu då det är långt men kommer bli mer när jag flyttar om 2 veckor. (har egen häst)

Så motion får jag ju. Men jag måste gå ner i vikt!

JAg är så otroligt dålig på att banta. Äter inte jättemycket eller jätteonyttigt. Det blir vanlig husmanskost å så e man ju lite sockerberoende så de blir lite gottis mer än bara lördagar=P

Jag har kört med pulverdieter och GI men det går för långsamt så jag tappar motivationen.

Därför måste jag väl kombinera motion och bättre kost.

• Martina 76

Crosstrainer med magnetmotstånd (inga remmar för då för den ett himla oljud!) är helt outstanding! Har en hemma som jag kör på emellanåt när jag inte tar mig ut i joggingspåret och jag får upp pulsen lika bra som på en joggingtur. Kanon för kondition och förbränning!

• Engfield

Aha... Men du... När jag började löpträna så började jag även rasa i vikt. Vilket jag inte ville och fick då börja äta gainers för att inte se ut som en sticka i slutändan. För att gå ner i vikt måste man svettas MASSOR!!! Tror att genom maskiner så får man tyvärr bara mest lågintensiv träning. Så ta med hunden ut och spring. Bästa löparkompisen av dem alla  

Annars skulle jag nog satsa på zumba... verkar sköj tycker jag

• Kjell2
    mamma2007tilldotter skrev 2010-10-15 13:44:34 följande:
    Fag kanske ska förklara lite närmre=)

Långpromenader går jag varje dag då jag har en aktiv hund. Rider gör jag, men tyvärr inte så ofta nu då det är långt men kommer bli mer när jag flyttar om 2 veckor. (har egen häst)

Så motion får jag ju. Men jag måste gå ner i vikt!

JAg är så otroligt dålig på att banta. Äter inte jättemycket eller jätteonyttigt. Det blir vanlig husmanskost å så e man ju lite sockerberoende så de blir lite gottis mer än bara lördagar=P

Jag har kört med pulverdieter och GI men det går för långsamt så jag tappar motivationen.

Därför måste jag väl kombinera motion och bättre kost.
    Då du har ett hyfsat fysiskt aktivt liv är det inte träningsmaskiner du behöver utan ny kost. Lär inte bli överdrivet mycket skillnad på din vikt om du köper hem en träningsmaskin.
  • Martina 76
    Kjell2 skrev 2010-10-15 13:48:36 följande:
    Då du har ett hyfsat fysiskt aktivt liv är det inte träningsmaskiner du behöver utan ny kost. Lär inte bli överdrivet mycket skillnad på din vikt om du köper hem en träningsmaskin.
    Fast promenader ger ju ingen jätteförbränning. Det blir inte så många kcal per timme. Att köra några pass med lite högre intensitet skadar ju aldrig en viktreduktion.
  • mamma2007tilldotter

Jag har barn åxå och är ensamstående vilket gör det hela lite svårare. med en maskin hemma så kan jag ju träna när dottern leker. Svårt att springa med barnvagnen=/

Jag har som sagt testat både pulverdiet och Gi med visst resultat, men inte tillräclöigt. Därför vill jag ha en maskin hemma och lägga om kosten samtidigt + mina vanliga promenader och ridningen

• Kjell2
    Martina 76 skrev 2010-10-15 13:51:58 följande:
    Fast promenader ger ju ingen jätteförbränning. Det blir inte så många kcal per timme. Att köra några pass med lite högre intensitet skadar ju aldrig en viktreduktion.
    Sant, det skadar inte och hjälper självklart. Men man kan svettas massor och ändå gå upp om man äter fel.

Min snabbanalys av TS var att hon rör sig mycket, långpromenader, ridning mm och i första hand var intresserad av viktminskning, inte konditiosökning. För att påverka vikten mer än marginelt måste hon springa rätt mycket per vecka. Alltså enklare att käka mindre
  • Martina 76
    mamma2007tilldotter skrev 2010-10-15 13:55:52 följande:
    Jag har barn åxå och är ensamstående vilket gör det hela lite svårare. med en maskin hemma så kan jag ju träna när dottern leker. Svårt att springa med barnvagnen=/

Jag har som sagt testat både pulverdiet och Gi med visst resultat, men inte tillräclöigt. Därför vill jag ha en maskin hemma och lägga om kosten samtidigt + mina vanliga promenader och ridningen
    Strunta i dieter och lägg om kosten i din vardag istället. Ta bort de onyttigaste grejerna utan att inkräkta för mycket på din vanliga kost. Min erfarenhet är att om man är för ambitiös och stramar åt för mycket och vill få snabba resultat så blir det bara pannkaka. Ta bort de värsta grejerna i kosten och köp en crosstrainer som du kan köra några ordentligt svettiga pass på i veckan. I och med att de (med magnetmotstånd) är helt tysta går det kanon att köra framför TVn istället för att sitta och såsa i soffan.
  • Xara

Vi köpte ett löpband i somras och jag kom ÄNTLIGEN igång att träna på riktigt. Jag är själv med knattarna i veckorna (maken reser), så hela förra året kändes det som att jag satt instängd i soffan hela kvällarna. Kom aldrig ut på vare sig promenader i mörker & kyla eller på gym/pass eller någonting. Men med löpbandet, strategiskt placerat framför TV:n , har jag kommit igång! Gick 30-60 min per dag i början och nu har jag börjat jogga också! Jättekul, för nu sticker jag ut UTOMHUS på helgerna och promenerar/joggar, en enorm uppryckning för min del...

Vi hade motionscykel förut, men det tycker inte jag är något bra när man är helt otränad. Jag orkade bara några minuter på den där cykeln, sedan gav jag upp varje gång. GÅ däremot, det orkade jag göra i långsam takt i 20-30 min redan första gången på löpbandet (jag var alltså HELT otränad, kanske ska förtydligas ).

Crosstrainer verkar jättekul och nyttigt, men där har vi platsbrist tror jag.

• Karisma

Jag skulle svara crosstrainer, motionscykel eller löpband. Alla ger bra träning. Sen någon träningsvideo för att variera dig för det behövs. Någon med styrka i så några vikter behöver du åxå.

Vi ska bygga gym i källaren och där kommer vi ha löpband (vi har en Abilica sportArt tr20f som jag är nöjd med), motionscykel, boxsäck, vikter, pilatesboll och en bänk med stång/vikter för karln vill ha det. =)

Eftersom du inte har så mkt pengar så är en träningdsvideo och vikter det billigaste alt och ett väldigt bra alt. Men annars så ligger crosstrainer och motionscykel i bäst prisklass. Varierad träning är den bästa för viktnedgång.

/K

Svar på tråden Bästa träningsmaskinen att ha hemma?