• mikabella

rosa flytningar istället för mens

Hejsan!

Nu behöver jag era egna erfarenheter.

Jag skulle haft BIM i måndags eller tisdags. I tisdags kom det en rosa flytning, väldigt lite
    och väldigt ljus. Tänkte att OK nu kommer mensen. Men icke. Har nu haft lite flytningar i ljus rosa ton
    sen dess varje dag dvs i fyra dagar. Haft en mens sedan jag slutade med minipiller och den kom som vanligt och inga flytningar alls innan. Har väldigt uppblåst mage och ömma bröst, speciellt på sidorna av brösten.

Självklart förstår jag att ett graviditetstest kommer ge mig svaret om jag är gravid men just nu
    är jag rätt nervös för att bli besviken så vill mest veta om någon anna upplevt detta och vad som hänt?

Tanx!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-15 16:46
    glömde skriva att jag har lätt molvärk också.

• Svar på tråden rosa flytningar istället för mens
  • maddelu

jag är inget graviditetstest Tungan ute Men om jag får chansa tror jag att du e gravid. Är det möjligt att du är det, alltså har du haft sex vid äl ungefär??! Glad

Är grattis på sin plats isåfall???!

• Padméa

Hej mikabella! Jag tycker att det låter som upplevelser som många här på familjeliv varit med om i början av graviditet. Hade själv likadant när jag var gravid med dottern. Kan ju naturligtvis ha andra förklaringar också, ett graviditetstest som du föreslår är väl ända sättet att få svar antar jag. Lycka till!!

• mikabella

heheTungan ute det hade ju inte varit fel om du var det. Vi hade sex runt äl några gånger så är ju ingen omöjlighet.
    Har också missfall i bagagen så vet att missfall kan börja med sånna här flytningar.
    Jag hoppas såklart på graviditet men vet inte om det är möjligt att ha rosa flytningar istället för mens om man är gravid. Rätt dålig på sånthär om jag ska vara ärlig.

• mikabella

Marul4: Hade du sånna flytningar i flera dagar eller bara en dag? Jag får väl försöka ta en vän i handen och gå och köpa ett testObestämd

• Nheas

Jag hade rosa flytningar de första dagarna med nr. 1. Jag testade BIM & fick plus. Så våga testa!!

• mikabella

men om jag skulle vara gravid. Ska jag be om ett VUL då eller? Eller ska jag bara låta det gå och se om de försvinner? så det inte är missfall menar jag..

Ska köpa ett test i morgon!! detta måste ju bara göras nu hehe

• Anusha

Fòr mig var det precis likadant! Fast jag fick flytningen BIM-2 o den varade i 4-5 dagar. O jag var gravid!
    Hoppas det àr samma fòr dig!

• Padméa

Hej igen! Minns inte om det var en eller flera dagar. Jag har dock haft ett par tidiga missfall och de har alltid börjat med smärta i kombination med färjad flytning. Har du mycket ont eller bara lite molvärk?

• mikabella

Nää..kan inte påstå att det är smärtor. Kommer och går lite. Molande värk och lite ont i ryggen. Kommer nog mest på eftermiddagen/kvällen..

• maddelu
    mikabella skrev 2010-10-15 17:24:57 följande:
    Nää..kan inte påstå att det är smärtor. Kommer och går lite. Molande värk och lite ont i ryggen. Kommer nog mest på eftermiddagen/kvällen..
    jag är gravid. Har dock inte haft färgade flytningar, men har haft mer eller mindre molvärk hela min graviditet. Så det behöver inte betyda nått negativt. Men har ju även läst om att värk + blod kan vara negativt.

Jo, gå å köp ettt test å uppdatera oss!!
  • maddelu
    maddelu skrev 2010-10-15 18:04:48 följande:
    jag är gravid. Har dock inte haft färgade flytningar, men har haft mer eller mindre molvärk hela min graviditet. Så det behöver inte betyda nått negativt. Men har ju även läst om att värk + blod kan vara negativt.

Jo, gå å köp ettt test å uppdatera oss!!
    finns ju test på pressbyrån, välsorterade stormarknader...så du behöööööver ju inte vänta till imorgon om du inte vill. Bara en liten upplysning. Tungan ute
  • Padméa

Lite molande värk brukar ju tvärtemot vara ett tecken på graviditet. Hoppas, hoppas.. Testa och låt oss veta. Det låter helt klart lovandeGlad..

• mikabella

hej tjejer! Nu kan jag berätta att det blev POSITIVT!Skrattande
    min sambo vågade inte bli glad efter ett test så han rusade till apoteket igen och
    jag fick visa honom ett till positivt test.hehe. Nu kan han vara glad:)

Hoppas att det kommer gå bra denna gången:)
    tack för alla era svar!

• Padméa

Åh, vad härligt!!!  STORT GRATTIS!!Skrattande

• mikabella

jag är jätteglad men samtidigt lite nervös eftersom jag varit med om missfall innan!
    Man få försöka tänka att även om man haft tidigare missfall betyder det inte att man får det igen:)

• Mikspik

Jag har med så, gjorde gravtest den dagen jag skulle fått mensen men de va negativt. Har hört om en som gjorde negativt gravtest i v.11 men som va på ultraljud och såg sin lilla samma dag så ett litet hopp finns de :)

Svar på tråden rosa flytningar istället för mens