• Anonym

Antal sexpartners, vad räknas?

När ni Får frågan, hur många sexpartners har du haft?
    Vad räknar du in för sexuella akter?
    Räknas en kille du gett oralsex bara, som en enskild siffra i antalet partners?
    Räknas en kille du endast haft analsex med in som en siffra i gruppen "antalet partners"?

Jag vill sen hur många som tycker olika, så att jag vet och inte missuppfattar saker.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-15 18:12
    För att klargöra gäller detta heterosexuellt sex endast. Kanske startar en till tråd bättre senare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-15 18:18
    stör er inte på att jag skriver "räknas en kille"...

denna fråga är naturligtvis riktad till män med jag formulerade mig kanske konstigt bara,.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Antal sexpartners, vad räknas?
  • Anonym

Jag räknar sex som samlag, alltså räknar jag inte med någon jag endast haft oralsex eller "handsex" med. En kille slickade mig en liten liten stund en gång, och fick sedan inte upp den för samlag. Han räknar jag inte in bland mina sexpartners.

• lykantrophona

Som bisexuell tjej känns det ganska självklart allt innefatta även icke-penetrativt sex som sex. Annars skulle jag aldrig kunna ha sex med en tjej på naturligt sätt. Och för att inte ha olika gränser för olika kön, så säger jag att allt från ömsesidig petting och "mer" är sex.

• Anonym
    lykantrophona skrev 2010-10-15 20:51:07 följande:
    Som bisexuell tjej känns det ganska självklart allt innefatta även icke-penetrativt sex som sex. Annars skulle jag aldrig kunna ha sex med en tjej på naturligt sätt. Och för att inte ha olika gränser för olika kön, så säger jag att allt från ömsesidig petting och "mer" är sex.
    Jo precis.

jag har alltid tyckt när jag har sex med en kille så gäller vaginalt och analt som sex.

Om jag som är tjej skulle ha sex med en tjej så skulle jag räkna, fingrar, hjälpmedel, oralsex.

Så jag har olika för olika kön.
  • Anonym (_,_)

Räknar endast de jag har haft riktigt samlag med, inte de jag endast haft petting med.

• Anonym
    Anonym (_,_) skrev 2010-10-16 13:51:17 följande:
    Räknar endast de jag har haft riktigt samlag med, inte de jag endast haft petting med.
    Håller med. Minns när man var yngre och läste KP osv, då fick man lära sig att även kyss o smek var sex. Jag kan inte räkna det som sex. Då skulle man haft sex med alla man hånglat med också.
  • Halkatla

"Endast haft analsex"??? Jag tycker att det är den "grövsta" formen av dem alla, och definitivt inget jag skulle ha med någon jag inte kände väldigt väl.

• Anonym
    Halkatla skrev 2010-10-18 09:03:47 följande:
    "Endast haft analsex"??? Jag tycker att det är den "grövsta" formen av dem alla, och definitivt inget jag skulle ha med någon jag inte kände väldigt väl.
    jag menade inte att det var en lägre form av sex, bara att det var endast analt och vaginalt, alltså inget mer än det. Inte för att det inte räcker utan mer för att förklara att det endast är de två. Vet ej om du blev klokare av den förklaringen...:S

lite OT men jag hade analsex innan jag sugit av någon eller runkat av någon.
    Förlorade oskulden med en kille jag känt när jag var barn, sen inte stet på ett tag. Träffade han på bussen och vi åkte hem till han. Några dagar senare åkte jag dit igen och då hade vi analsex istället för vanligt. Så jag hade bara haft sex en gång när jag förlorade min anala oskuld om man kan säga så.
  • Anonym (Rockertjej)

Jag har aldrig räknat med dom jag haft oralsex med. Så alla tolkar nog lite olika vad som är sex.

• Anonym
    Anonym (Rockertjej) skrev 2010-10-18 18:39:54 följande:
    Jag har aldrig räknat med dom jag haft oralsex med. Så alla tolkar nog lite olika vad som är sex.
    mm märkte det nu med tråden. Intressant, då vet man ju aldrig riktigt vad folk menar när de räknar upp sexpartners.
Svar på tråden Antal sexpartners, vad räknas?