• Smulans

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

StorLängtanEfterLiten skrev 2011-03-22 13:41:36 följande:
    smulans: härligt att vara igång med BM-kontrollerna. Jag tyckte i alla fall att det börjar kännas mer nära och på riktigt då...... och så är det ju så mysigt att få lyssna på hjärtljuden!
    Ja, det är jättemysigt! Glukosbelastningen om tre veckor blir kanske inte full lika mysig...
  • Smulans
    Numera skrev 2011-03-22 21:15:35 följande:
    Smulans, har också glukosbelastning framför mig, om knappt två veckor. Låter som nåt man kan bli helt groggy av. Undersökningen gick bra. Hade 24 i sf-mått och plus 8,5 kg totalt, helt normalt sa han. Vi fick snabb ultraljudsbild också, såg henne i profil när hon gned sig i ögonen. Hon var så fin och händerna så fina och det var en sån mänsklig, bäbisaktig rörelse eller jag vet inte hur jag ska beskriva det, men det bara klickade till i mig när jag såg det.
    Det låter som en underbar bild! Det är så häftigt när det börjar bli verkligt. Att det är en liten person därinne, liksom.

Jag har fått tips om att ta med en halv citron till glukosbelastningen och pressa i. Det blir tydligen lite mindre äckligt då.

När har du BF förresten? Vi kanske skulle göra en uppdaterad BF-lista och sätta i trådstarten?
  • Smulans

Cleo, hoppas det ser bättre ut på kontrollen med din egen läkare. Märkligt att ingenhar sett det innan? Fast då kanske det inte är så farligt, å andra sidan?

Mammiz, hur går det för dig?

• Smulans
    Mammiztill2 skrev 2011-03-23 10:30:26 följande:
    hej!
    idag kommer dottern o mannen strax hit.
    och läs, vi ska gå till kiosken och köpa oss var sin glass och mumsa på
    framsteg
    Åh vad härligt att höra! Hur är status annars?
  • Smulans
    katt skrev 2011-03-23 12:03:16 följande:

Bf lista låter som en kanon ide!
    kan vi göra en medlemgrupp till denna gruppen där vi har allt på samma ställe?

Hur gör man det?
  • Smulans

Jag börjar här:

Smulans: BF 3 juli
    Strax: BF 8 juli

• Smulans

Toyota, vad skönt att bebben har vuxit ikapp!

Frida, jag har inte haft några sammandragningar än. Jag sover ok på nätterna, med undantag för nästäppa, kisspauser och en bökande hund

• Smulans

Här i Skåne ingår det i "basprogrammet" att göra UL i vecka 32. Konstigt att det skiljer så mellan olika landsting.

• Smulans

Vad härligt att du bara ska gå hemma och vänta på bebben, StorLängtanEfterLiten Vi har också handlat det mesta vi behöver till lillen på Gekås. Igår sorterade jag alla kläder efter storlekar. Tänk att den lilla krabaten i magen snart ska ha på sig dessa pyttekläder! Hjärta 

Mammiz, hoppas både tappen och flödet ser bra ut.

Ikväll ska jag gå på vattenjympa för gravida. Det är jympa+avslappning med inslag av profylax och vattnet i bassängen är 38 grader. Det ska bli så skönt!

Hoppas ni har det bra allihop.

• Smulans

Akkie, min vattenjympa är tyvärr betydligt dyrare än din, men det är i privat regi. De har även babysim, profylaxkurs (ska vi gå i maj) etc. Jag får se till att njuta lite extra  

Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011