• Smulans

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

Stor kram till Skruttfia, Mammiz och Frida! Tänk att ni snart har de små liven hos er Hjärta

Stor Längtan Efter Liten, skönt att bebben följer kurvan och att allt verkar bra.

Strax, härligt med semester och ledighet.

• Smulans

LYCKA TILL Frida! Kanske har ni redan er lilla tjej hos er? Jag tänker på er! Hjärta

• Smulans

Vi ska ta det lugnt i helgen. Grilla hos goda vänner och långpromenera i skogen är det enda vi har planerat in. Och sovmorgon! Förhoppningsvis hinner vi köpa skötbord, babyskydd och byrå till lillkillen också.

• Smulans
    Mumsa73 skrev 2011-04-29 13:27:11 följande:
    Känner ni till någon bra BB-lista? Alltså vad man ska ta med sig. Har glömt sedan sist. :)
    Jag hittade precis en BB-lista som jag sparat tidigare, jag tror den kommer från någon här i tråden.
    Till förlossningen
    Dricka som du gillar
    Frukt/ godis/energibar eller ngt annat som ger snabb energi
    Egen musik (vi har möjlighet att lyssna på egen musik)
    Cerat (läpparna blir väldigt torra av lustgasen)
    Kamera/videokamera
    Ngt att äta till partnern

Till dig
    2 par 3/4 leggings alt hellånga (perfekt att ha ett par på natten under nattskjortan så hålls bindan på plats och miskar risken för läckage)
    1 trikåkjol
    2 toppar
    2 linnen (bra att ha under topparna så magen inte visas när man ska amma, bara att dra upp tröjan och ner med linnet)
    1 par mjukisbyxor med mjuk mudd (jag var rätt om i magen när livmodern drog ihop sig så mjuk mudd förespråkar jag)
    1 par 3/4 byxor med mjuk mudd
    1 st tunika med knappar (amningsvänlig)
    1 kofta
    Inneskor/sandaler
    Sockar, trosor
    2st amningsbehåar
    Amningsinlägg
    hygienartiklar, såsom: schampo, balsam, tvål, kam, tandborste, tandkräm, lotion, deo
    bindor (finns på BB men jag vill ha med vingar och det fanns inte där jag låg)

Till bebisen (alla kläder tvättade innan)
    2 st body
    2 par byxor
    2 par sockar
    2 st pyjamasar
    1 st tunn fleecejacka (att åka hem i)
    1 st tunn mössa (om barnet har svårt att hålla värmen och sen att åka hem i)
    1 st tunn filt (jag sov med filten i sängen ett par nätter innan det blev dags så den luktade som mig/oss) 
     Blöjor (om det inte finns på BB)
  • Smulans

GRATTIS Skruttfia och Frida!

Välkommen till världen, små tjejer Hjärta

• Smulans
    Mammiztill2 skrev 2011-05-03 17:43:13 följande:
    Som de ser ut idag gör man igångsättning. Uppdaterar hur allt går
    Idag?!
  • Smulans

Jag har varit hos BM idag (v.31+2)

SF-mått: 30 cm
    Hjärtslag: 138
    Total viktuppgång: + 5 kg

Jag spelade in hjärtluden med mobilen så att maken kan lyssna ikväll

• Smulans
    Mammiztill2 skrev 2011-05-04 17:00:33 följande:
    Fick idag en liten son i akut kejsarsnitt. Var ingen rolig upplevelse med snittet och hade jätte ont. Ska snart ner till honom.
    GRATTIS! Vad jobbigt att det blev akutsnitt, men skönt att det verkar ha gått bra.

Grattis igen och kram på er!
  • Smulans

Hej!

Allt är bara bra här. Vi har varit på profylaxkurs i helgen, det var verkligen jättebra. Nu är vi superladdade inför förlossningen

Imorgon är det TUL och nästa vecka börjar föräldraträffarna.

Hoppas allt är bra med alla, både blivande och nyförlösta mammor.

Kram på er!

Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011