Inlägg från: StorLängtanEfterLiten |Visa alla inlägg
  • StorLängtanEfterLiten

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

Cleo: vad skönt att smärtorna börjar ge med sig.

Frida1010: skönt att lilltjejen växer och bra att de håller koll med fortsatt täta kontroller!

Mammiz: hur funkar det när vattnet redan gått egentligen....kan bebisen klara sig fler veckor i magen då......? dum fråga kanske, men fortsätter kroppen producera nytt fostervatten eller tillför man på nått sätt? För den klarar sig väl inte utan vätska eller.......?

• StorLängtanEfterLiten

Cleo: vad skönt att du har fått komma hem! Ta det nu riktigt lugnt. Vad bra att de fortsätter att följa dig med täta kontroller och att du får din egen läkare.

Mammiz: Tänker på dig/er. Hur är det idag?

Skruttfia: Vad skönt att moderkakan flyttat på sig!

Samma sak för mig gällande moderkakan, fast jag har ju inte haft några besvär av att den delvis låg "för utgången", inga blödningar eller så. Var nämligen på UL igår (v. 28 + 3) och då såg man att den flyttat upp så den ska inte utgöra något hinder för vanlig förlossning. Skönt! Bebisen ville inte visa upp sig, vilket mannen hoppats på...... Flört så kön får bli en överraskning vid förlossningen! Bebisen låg med huvudet nedåt nu. Får väl se om den ligger kvar så eller om den kommer att vända sig mer innan det är dags.

Ha en bra dag tjejer!

• StorLängtanEfterLiten

smulans: härligt att vara igång med BM-kontrollerna. Jag tyckte i alla fall att det börjar kännas mer nära och på riktigt då...... och så är det ju så mysigt att få lyssna på hjärtljuden!

• StorLängtanEfterLiten
    StorLängtanEfterLiten: BF 5 juni
    Toyota10: BF 19 juni
    Mammiz 81: BF 21 Juni (men kommer aldrig kunna gå tiden ut)
    Skruttfia82: BF 25 juni
    Smulans: BF 3 juli
    Frida1010: BF 4 juli
    Strax: BF 8 juli
  • StorLängtanEfterLiten

mammiz: gott med glass och skönt att du får komma upp lite! Måste vara efterlängtat med varje besök av nära och kära också, kan tänka mig att det blir väldigt ensamt. Såg programmet En unge i minuten i måndags - där var det en bebis som föddes i v. 27 + 4 och då tänkte jag på dig.

Toyota10: Åååh vad skönt att liten har växt till sig, härligt! Lycka till hos BM idag, spännande Glad

• StorLängtanEfterLiten

Cleo: vad skönt att du blev sjukskriven så att du kan ta det lugnt och vila.

Frida1010: vad jobbigt med så mycket sammandragningar och smärta..... Hoppas att det blir bättre nu när du kan ta det lite lugnare under sjukskrivningen.

Jag sover rätt så bra. Vaknar varje gång jag behöver vända på mig, men somnar oftast om rätt snabbt igen. Växlar mellan att sova på rygg eller sidan. Ibland lägger jag kudde mellan knäna, det är rätt skönt tycker jag.

Jag tror inte att jag har haft någon sammandragning än...... kan det vara tveksamt eller är det tydligt när man får en sammandragning? Jag kan liksom få som tyngdkänsla eller att det känns som att bebisen trycker sig utåt på nåt håll. Ibland känns det som att en del av livmodern blir lite hård, men vid sammandragning är det väl att hela livmodern drar ihop sig eller.....?!

Trevlig helg tjejer!

• StorLängtanEfterLiten
    Skruttfia82 skrev 2011-03-25 21:42:35 följande:
    Jag vill ha allt klart snart för nu är det bara två veckor kvar tills jag är i samma vecka som jag blev inlagd i förra grav. Känns skönt att ha ordnat det mesta ifall att.
    BB-väska är nästan färdig packad så vet jag att jag får med mig de saker som jag vill.
    Hoppas att du slipper bli inlagd så tidigt denna gången och får vara hemma lite till! Men förstår att du vill känna dig förberedd om utifall att...... Du som har rutin på vad man behöver packa ner och ha med sig, är det nåt du har lust att dela med dig av?! Vore kanon att få lite tips på packlista!

Idag är det verkligen härligt ute, har precis avnjutit en lunch ute i trädgården Cool Sååå underbart att våren är här!

Ha en fortsatt skön helg tjejer! 
  • StorLängtanEfterLiten

Skruttfia82: Tack så mycket för förslaget på packlista! Ser genomtänkt ut. Precis, kanon att ha något att utgå ifrån så får man själv ta sig en funderare utifrån det Glad

Vad jobbigt med så mycket sammandragningar.....Rynkar på näsan och onda dessutom. Hoppas att det känns bättre idag, om du ska orka vara uppe och laga mat också.

• StorLängtanEfterLiten
    Min älskade dotter skrev 2011-03-28 10:33:38 följande:
    varit på tul. bebisens tillväxt ligger på minus 25 %,inte bra... blodflödet till moderkakan hade trots att jag ätit trombyl i 2 veckor inte blivit bättre...måste på tul om en vecka  igen,de måste ha koll nu. om det inte bli bättre måste lilltjejen plockas ut tidigare...våran lilla flickaHjärta
    kommer med största sannolikhet inte komma tillbaka till jobbet någe mer under graviditeten.

kram på er!
    Tråkigt att lillan fortsätter ligga efter i tillväxt. Håller tummarna för att det ser bättre ut nästa gång! Skönt att de kollar dig så pass ofta och då kan ta ställning till om det är bättre om hon får komma ut innan. Ta hand om er! Kram
  • StorLängtanEfterLiten
    Akkie77 skrev 2011-04-01 23:25:51 följande:
    vi ska oxå göra TUL i v 32, även om allt ser bra ut hittills. Detta är rutin i vårt landsting Halland på IVF-pat ;) Och det är ju alltid kul att kika in till bebisen, speciellt när det är toppenläkare. Det är ju inte våra IVF-läkare utan de vanliga gynekologerna/obstetrikerna som jobbar på sjukhuset som kommer ut till VC/MVC och gör det. Det vanliga UL gjorde vår BM, hur bra som helst.

Senaste dagarna har vår bebis varit otroligt aktiv, det har varit riktigt sjögång i magen. Får försöka fånga det med kameran o filma nån dag.
    Jag bor också i Halland och har inte hört något om TUL v. 32 för IVF:are. Jag går in i v. 32 imorgon...... ska till BM på onsdag, får väl höra med henne då. Undrar också var du går, om du vill säga det.
Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011