jessielarsson skrev 2010-10-17 11:05:58 följande:
Ja det förstår jag. Jag fick min när vi skullle bli gravida. Men jag hade det på känn då min syster har samma. Men hon blev faktiskt gravid utan behandling. Hon fick sin diagnos när on var 16 men då sa läkaren till henne att hon inte kunde bli med barn, men jag sa till henne att skydda sig ändå för att man vet aldrig

Men hon valde att inte göra det och nu är hon tre dagar över tiden. Dom väntar en liten gosse.
Jag har alltid ätit p-piller, så jag har inte märkt av min asymtom förrän jag slutade med dom för att bli gravid. Tusan vad mycket finnar jag fick, helt sannslöst. Och sen hade jag inte mens på ca 8 månader. Och jag var rädd att läkaren skulle säga till mig att gå ner i vikt för jag har några kilo för mycket men det var inga problem.
Har du påbörjat behandling??
Nej vi har inte ens börjat försöka, men idag kom vi överens om att börja försöka till årsskiftet.

Ja jag har ju läst att de flesta får sin diagnos när de börjar försöka att skaffa barn och det sedan inte går. Men jag fick min mens när jag var 16 och den blev aldrig regelbunden. I början hade jag fruktansvärda smärtor vid mens också och svimmade i Ica-köer och annat roligt. Sen när mensen inte kom på 9 månader så blev jag orolig och gick till gynekolog som snabbt gav mig PCOS diagnos. Då gjordes det inget förutom att jag fick äta provera i 3 månader, men jag mådde rätt dåligt av dem. Mycket humörsvängningar. Så jag fick sluta. Annars lider jag inte mycket av min PCOS. Gick upp en massa i vikt, men har gått ner det mesta. Så när jag träffade sambon så fick jag minipiller utskrivet (har APC resisten = högre risk för blodproppar).
Hur lång tid tog det från att du fick diagnosen till dess att du fick hjälp? Fick ni försöka på egen hand innan och hur länge i så fall?