• evelayna

vad kallar du den för?

vet inte riktigt vart jag ska lägga den här tråden någonstanns.

Men vad kallar ni "kvinnokörnet" för? när ni pratar med barn.

finns ju så många olika. Flört

• Svar på tråden vad kallar du den för?
  • Rosa på bal

Muff hade jag glömt bort - också ett barndomsord som jag hellre använde själv. Tack! :)

• Faile
    Rosa på bal skrev 2010-10-24 12:30:30 följande:
    Jag gillar inte ordet snippa, som för mig bara är marginellt bättre än min barndoms "framstjärt". Lika fånigt det.
    Jag använder hellre mus eller slida om könsorganet och kissen eller kissimurran om själva kissdelen - om man nu vill skilja på dom.
    Ja kissimurra och mus låter ju inte alls fånigt.
    *ironi*
    Sluta jiddra, börja trolla!
  • Rosa på bal
    Faile skrev 2010-10-24 16:58:14 följande:
    Ja kissimurra och mus låter ju inte alls fånigt.
    *ironi*
    Skrattande Haha... nej jag syftade inte på att det _låter_ fånigt... snarare att det bara är en variant på ordet snopp.
    Tycker att det kvinnliga könsorganet förtjänar att kallas/benämnas med ett helt eget unikt ord. 

Man skulle lika gärna kunna kalla mannens könsorgan för "fott" (mask för fitta) "volv" (mask för vulva) "slod" (mask för slida) eller varför inte "sprong" (mask för springa") - om man nu vill använda samma resonemang som ligger bakom snippa. *obs ironin här* Tungan ute

Ordet framstjärt hoppas jag att man håller ett rejält begravningsöl för, eftersom det bara kändes som ett sätt att ta ifrån tjejer deras rätt till att ha roliga ord på sitt könsorgan. Ingen som föreslog på 70-talet att killar skulle sluta kalla sin snopp för 100 olika namn, men tjejer hade plötsligt en fram- och en bakstjärt.... och att kalla sitt organ för fitta var plötsligt fult... snacka om att sabba kvinnlig frigörelse.
    *jepp, feminist ut i fingerspetsarna ;)* 
  • Filoso Fisken

Snippa isch a purrfect word! Snippa och Snopp liksom. Klingar fint ihop!

• Blygdläppen

Jag har inga barn så jag vet inte vad jag kommer kalla den. Men jag vägrar säga snippa. VÄGRAR. Skulle fan hellre säga fitta till ett barn, än snippa.

Fitta är ett jättebra ord, men inte för barn. Men som sagt, snippa är alltid värst.

• La Lola
    Blygdläppen skrev 2010-11-23 11:03:02 följande:
    Jag har inga barn så jag vet inte vad jag kommer kalla den. Men jag vägrar säga snippa. VÄGRAR. Skulle fan hellre säga fitta till ett barn, än snippa.

Fitta är ett jättebra ord, men inte för barn. Men som sagt, snippa är alltid värst.
    Varför vägrar du?
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Raskask

Snippa, annars hade mina ungar inte alls begripit vad jag pratat om.

• cloudberry79

Snippa använder jag. Jag tyckte inte om det innan sonen blev gammal nog att fråga var min snopp befann sig, men det kom helt naturligt då, eftersom det används av så många.

If you love me - please don't feed me!
  • Blygdläppen
    La Lola skrev 2010-11-23 11:11:55 följande:
    Varför vägrar du?
    För att det är ett äckligt pretentiöst ord.
Svar på tråden vad kallar du den för?