• kaveldun

Ni som har eller har haft Fix-overaller till era barn, är ni nöjda?

Har en treårig son som älskar rött och vill ha en röd overall. Vi har sett röda overaller från några märken, men de har haft svarta detaljer (tex svart på axlarna) och det vill han inte ha, den ska vara "bara röd". Nu såg jag att Fix har röda overaller, är de bra? För mig är det inte jätteviktigt att den är väldigt vattentålig, han ska ha den när det är ordentligt kallt - är det slaskigt har han fleecefodrade regnkläder.

Men ni som har köpt Fix-overaller, är ni nöjda? Hur är de i storleken?

Ett beibsleende kan lysa upp en hel dag!!
  • Svar på tråden Ni som har eller har haft Fix-overaller till era barn, är ni nöjda?
  • kaveldun

Ja precis. Det är väl deras lite dyrare märke, de har andra kläder också men de heter väl bara LIndex eller nåt.

• Babymammy

Jag hade en Fix overall till min dotter förra året och det var superbra!
    Har det fortfarande hemma helt HEL och i fint skick. Dom håller jätte bra och vi
    var jätte nöjda!

• lafe 74

inte overallen med byxa och jacka och har varit nöjd,köpte det till den här vintern oxå.har även haft fix skaljacka och byxor åt dottern ,lika nöjd med det.och hon är som din son tvärt om,vill bara ha pojkkläder och färger.

• Hertha

Då var det en FIX-overall jag hade till min 1-1/12-åring i vintras.

Jag gillade den jättemycket. Du kan ju tänka dig att den blev använd ganska mycket med tanke på vädret . I somras sålde jag den på loppis och den såg knappt använd ut. Jag tyckte att han höll värmen hyfsat bra med tanke på all tid han spenderade sittande i snön. Jag hade tänkt att använda brorsans PoP-vinterställ till honom i strl 86 men det var alldeles för stort så istället blev det overallen från Lindex i strl 86 (så har du lite att jmf med när det gäller storlek).

Bodde i mitten av skåne då så vi hade mer snö och lite kallare än ex Malmö.

• kaveldun

Då får det nog bli en sådan, just nu har jag dessutom en 30% rabattkupong så det blir ju bra pris också.

• ängeln83

Jag köpte en till sonen för ett tag sen, men den passade verkligen inte honom, jätte kort i kroppen och långa armar/ben. Jag gick upp 2 storlekar men ändå var den tajt i grenen. Så testa den innan du köper, vet många som lämnat tillbaka just för modellens skull, annars verkar den kanon bra.

★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥ busenochbusan.blogspot.com/
  • kaveldun
    ängeln83 skrev 2010-10-17 09:34:03 följande:

Jag köpte en till sonen för ett tag sen, men den passade verkligen inte honom, jätte kort i kroppen och långa armar/ben. Jag gick upp 2 storlekar men ändå var den tajt i grenen. Så testa den innan du köper, vet många som lämnat tillbaka just för modellens skull, annars verkar den kanon bra.

Ja OK, vi får testa. Min son har ganska korta ben så då kanske den inte passar honom. Men jag köper nog hem en och testar, de har ju 30 dagars öppet köp.
Svar på tråden Ni som har eller har haft Fix-overaller till era barn, är ni nöjda?