• miiaaa

Ni där förhållandet hållt över första bebisåret...?

har era partners hjälpt till mycket hemma eller har ni fått göra i princip allt eller bett om att något behöver göras?

• Svar på tråden Ni där förhållandet hållt över första bebisåret...?
  • sweet saint

mannen har styrt med allt jag inte hunnit med eller orkat.

• MiaAnnette

Hmm bra fråga, men jo han hjälpte till att mata henne vissa nätter, tog henne helt varannan helg (natten) så jag fick sova.. men annars jobbat väldigt långa dagar. så städa, laga mat osv var på mig!

★(¯`°?.¸ ღ♥ Emmis Memmis ♥ღ¸.?°¯)★ www.kardemummagumman.se ♥ღ¸.?°¯)★
  • Dixie

vårt förhållande har hållt över bebisåren (barnen är nu 3 och 5 år) och vi hjälps åt här hemma - men min man är egen företagare och jobbar mycket, vilket innebär att jag har varit mycket själv med barnen och då fått göra mycket själv. 

• Madelenn

Det har gått i preioder, nu när vi har en 4 åring o en liten bebis så hjälper har till rätt mycket, men jag får tyvärr stå för det mesta, kan ha med mitt kontrooll behov o göra. Ibland orkar ju itne jag o då lået han mig vila så gott jag kan.

• slapback

Här har vi hjälpts åt. Mannen har haft störst ansvar över hemmet, dvs tvättning och städning. Jag har dragit det största lasset med vår bebis och sen har vi haft gemensamt ansvar för matlagning. Då har vi turats om. Med största ansvaret menar jag inte allt ansvar. Vi har hjälpts åt mycket men har som sagt haft större ansvar för olika saker.

• GrönaDruvan

Han hjälper till med det mesta. Ingen av oss gör mer än någon annan (självklart vissa dagar såklart...). Nu har vi fått barn nr 2, så vi har två st under 2 år.. Det är tufft, och tröttheten gör att vi bråkar mycket, speciellt på nätterna. Tror dock vi klarar detta, men det är inte lätt.

• Tinnys

Delat lika på allt inkl alla nätter redan från början.

• Alexi

Jag fick mer hjälp under min föräldraledighet än vad han fått tillbaka när han var föräldraledig, då jag blev gravid igen precis samtidigt som jag började jobba och var hur trött som helst på kvällarna. Men klart att man hjälps åt med allt som behövs, sen varierar det ju mycket hur mycket den som är hemma på dagarna hinner med, beroende på barnets dagsform osv.

• Psykologstudenten

Eftersom han var hemma så var det rätt självklart att han gjorde det mesta hemma.

• Alcarinque

Jag gjorde allt eftersom han byggde vårt hus under tiden.

♥ Alva 060307 ♥ Nova 100802 ♥
Svar på tråden Ni där förhållandet hållt över första bebisåret...?