• 12020

Vad ska ni ha för tema i årets julgran?

Jag har inte bestämt mig, så tips idéer och inspiration, tack!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-17 20:33
    Alla är givetvis välkomna att delta i tråden, även om den i första hand riktar sig till Er som har ett tema eller sköna idéer.
    Till Er som inte har en aaaning om vad ett grantema skulle tänkas vara och varför man skulle vilja syssla med sådant; läs tråden, så framgår det tydligt i de flesta svar!

• Svar på tråden Vad ska ni ha för tema i årets julgran?
  • norgesessan

Brukar varva med glitterbanden lodrätt ena året, och virad andra året....Har inget eget träd, ska nog skaffa en liten en, vi ker hem till Norge och dekorerar granen där.
    Där är det div. kulor, tomtar och änglar, varav halvparten är producerat av mig om mina syskon när vi var små

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • Bottis

Jag vet inte, har dålig fantasi. Har en svägerska som är helt fantastisk med sådant. Förra året hade hon New York-tema, hade köpt en massa pynt i New York, jättefint.

Svårt med tema här, ungarna klär den och det blir som det blir, kaos. Jag förbjuder dock smällkarameller, gräsligt fult. 

• crazy mom

Vi har mycket medvetet haft en mängd olika teman tidigare. Iår blir det nog en variant av "all in"!!! I januari kommer nu bebis och vi konstaterar att vi inte kommer att ha gran inne på ett par år framöver så vi passar på att vara riktigt crazy ;)

De vackraste granarna jag vet är med röda kulor, ljus med änglahår, glitter och en liten stjärna i toppen.

• Jezamine

Måste det vara tema? Det blir väl julgranspynt antar jag.Det brukar passa bäst.

Jag är INTE avstängd
  • Jezamine
    crazy mom skrev 2010-10-16 21:47:54 följande:
    Vi har mycket medvetet haft en mängd olika teman tidigare. Iår blir det nog en variant av "all in"!!! I januari kommer nu bebis och vi konstaterar att vi inte kommer att ha gran inne på ett par år framöver så vi passar på att vara riktigt crazy ;)

De vackraste granarna jag vet är med röda kulor, ljus med änglahår, glitter och en liten stjärna i toppen.
    Tror du barnet blir allergiskt? Är det därför?
    Jag är INTE avstängd
  • elektra1

blir som vanligt. Olikfärgade kulor och silverglitter. Har inte lust att köpa nya kulor och grejer bara för att ha ett tema.
    Barnen ska kunna klä granen i fina färger de gillar + saker de gjort själva.

• crazy mom
    Jezamine skrev 2010-10-16 21:48:20 följande:
    Måste det vara tema? Det blir väl julgranspynt antar jag.Det brukar passa bäst.
    Tema är ju skitkul.... Mitt bästa är svart med silverinslag. Vi körde svarta ljus, svarta kulor, svarta prylar och glitter....

Gillar även de cerisa plastgranarna från Rusta. Sambon är dock inte inne på den linjen...
  • Jezamine
    crazy mom skrev 2010-10-16 21:51:37 följande:
    Tema är ju skitkul.... Mitt bästa är svart med silverinslag. Vi körde svarta ljus, svarta kulor, svarta prylar och glitter....

Gillar även de cerisa plastgranarna från Rusta. Sambon är dock inte inne på den linjen...
    Här kör vi gammalt julpynt sedan 50-60 talet.
    Jag är INTE avstängd
  • tjej87

Jag och sambon har igen julgran men hos mina föräldrar brukar vi ha glaskulor i olika färger och glitter bara, så ganska stilren men ändå färgglad. Nått annat speciellt tema brukar vi inte ha.

En kompis hade guld-tema för några år sedan, bara guldkulor i olika nyanser och guldglitter. Det var väldigt elegant :)

Svar på tråden Vad ska ni ha för tema i årets julgran?