ADD symptom hos vuxna
strulmaja skrev 2010-10-20 12:05:27 följande:
Det hände att jag också somnade ibland men jag vet inte om det var av den orsaken du nämner eller pg.a att jag varit uppe hela natten. Nu däremot är jag skitrött, färdig för sängen runt kl13-14 och om jag kan sover jag en stund då. Om inte så somnar jag istället efter middagen kl 17-18 och om jag inte hade en sambo som väckte mig skulle jag nog sova tills dagen efter. Jag är fruktansvärt trött men "medicinerar" med kaffe (som gör mig något hyper) och rosenrot. Detta hjälper lite mot tröttheten men tankarna rusar fortfarande på i 180 så huvudet får ju aldrig riktigt vila, möjligen när jag sover. JJag tror precis som din läkare sa att det gå åt mycket energi till de här "simpla" sakerna som andra gör utan att tänka. Om jag te.x ska iväg någonstans går det först och främst åt energi till att ens förmå mig resa mig från stolen, sedan ska jag då kanske duscha och sådant och det är ju såååååå tråkigt. När jag väl är "klar" går en massa energi åt att leta efter diverse saker, mobil, nyklar, vantar, mössa etc så när jag väl kommer ut genom dörren är jag genomsvettig och trött och vill bara gå in och lägga mig igen.
läste i någon undersökning om just adhd, att vissa som har det blir tröttare av energidrycker/kaffe (koffein) då kroppens egna sätt att hålligång påverkas av koffeinet/socker/energi...hmm... där koffeinet går in går kroppens egna hålligång ut eller hur man nu ska förklara det. i alla fall kroppen behöver inte jobba lika hårt för att vara "vaken" pga koffein/.... så då blir man tröttare och mer ofokuserad
Hoppas ni förstår vad jag menar.