Anonym (oj) skrev 2010-12-05 22:35:23 följande:
Haha, jag skrattar också för det är faktiskt mycket komik inlindad i situationen. :o)
Ni ska veta att denna tråd hjälper mig väldigt mycket och ger mig trygghet på något vis, jag är inte ensam och jag är inte sjuk i huvudet. Eller ja, det beror väl på hur man ser det... ;)
Att inte ha någon gråzon - det är också typiskt för mig. För mycket eller för lite hela tiden. Måtta, vad är det?
Jag ger mig själv ganska mycket cred för att min tillvaro är så pass ordnad som den är, det gör jag faktiskt.
Men jag kämpar hårt, och det blir på bekostnad av mitt välmående för jag är så utpumpad av att försöka följa alla måsten och sen är jag dessutom perfektionist på det.
Tror det är ganska vanligt bland adhd-folk, att man är perfektionist. Det kan vara en del av förklaringen till att så lite blir gjort, om man inte är säker på att man har tålamod nog att göra en sak klar och dessutom perfekt, så avstår man hellre från att börja alls.
Ang. tabletten, jag äter också antidepressiva, omega3 och lite annan hälsokost - jag har köpt en dosett som alltid ligger på bordet (fast utom räckhåll för lillen). Min kille sa lite skämtsamt när jag köpte den "nämen, jag trodde det var förbud på att ha sån där om man är under 65", haha. Den har hjälpt mig iallafall, där står det ju också vilka tidpunkter man ska ta. Men det gäller som sagt att den ligger inom synhåll, annars är det kört BIGTIME.
HAHA, jag har börjat fundera om jag ska skaffa en dosett, jag har jäääääättesvårt att komma ihåg saker :S jag äter antidepp (fluoxetin) och adhd-medicin (equasym)... känns lite pensionärsvarning :P