• Anonym (fru)

ADD symptom hos vuxna

hej!! är inte min mening att ta upp hela tråden nu, men jag ser ju att många av er pratar om medicinering och har kanske stor kunskap om det?? min make har ADD och har provat mediciner i alla de grupper som han kan prova. bl a strattera och concerta, men inget har fungerat. nu går han på en slags antdepressiva som tydligen har fungerat bra på vissa med ADD, men om inte detta fungerar så finns det inget mer för honom att prova säger läkarna. är det någon som har gått tillbaks till en medicinering och fått den till att fungera fastän den inte gjorde det första gången??

jag känner mig rätt så ledsen, skulle så hemskt gärna vilja att han ska bli bättre. ser ju att han mår dåligt över sin diagnos och själv har jag gått in i väggen pga den. jag får strukturera hela vårt liv så jag har fått utmattningsdepression. hinner aldrig med mig själv utan jag tar hand om min man och två barn hela tiden. jag hade hoppats på att någon medicin skulle kunna hjälpa, men det ser ju dystert ut .

• Anonym (fru)
    TjockKatt skrev 2010-12-05 10:54:04 följande:
    Det finns ju fler mediciner, som läkarna kanske inte är så pigga på att skriva ut, men det finns! Det finns även olika sorters terapi, tex kbt som jag själv ska prova. Omega3 ska tydligen också fungera för en del. Bolltäcken kan man få låna och prova. Det finns massor! Man får kolla upp själv och kräva att få prova. En del inom vården är inte så uppdaterade som dom borde, tyvärr.
    tack för ditt svar . tvingade maken ta omega 3, men han tyckte han bara rapade fisk så då tappade han motivationen . vad är bolltäcken för något?? tyvärr så går min man bara till en läkare som pratar om mediciner. psykologen som utredde honom tyckte att vi hade hittat ett sån't bra fungerande system här hemma, men det var innan vårt andra barn föddes och då mådde jag ju själv bra. det är när jag inte orkar som hela vår värld faller ihop. jag minns inte längre vad som ska skriva på våra kom-ihåg-listor och scheman och orkar inte strukturera vår vardag. så han får ingen hjälp mer än mediciner vilket gjorde att jag brakade in i väggen. men jag ska följa denna tråd o läsa vad ni skriver så jag kan försöka hjälpa honom o komma med förslag. har försökt få med honom i FL, men det är ju lite segt med den saken, jag tror inte han känner sig så motiverad
Svar på tråden ADD symptom hos vuxna