Inlägg från: Anonym (Men dt är ju jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Men dt är ju jag)

ADD symptom hos vuxna

Nu har jag läst i den här tråden tillräckligt länge för att kunna säga att det är ju mig ni beskriver, mina känslor av att inte passa in och mitt utanförskap. Alltihop är ju bara så jag .

Har en son som står på tur att utredas och ett syskon som jag misstänker har adhd, tänker man efter så är min son fjärde generationen (vad jag vet) med dessa problem; även om de varit olika uttalade och symtomen skiljt sig en del från individ till individ.

Hoppas jag får vara med och skriva här.

Anonym (oj) skrev 2010-12-06 15:38:39 följande:
    SJÄLVKLART!!

Välkommen hit! Hjärta
    Tack.

Åh, är det så det heter - Trichotillomani  jag "håller på" med håret nästan jämt och snurrar, vrider och flätar det, förutom att dra bort en del strån.. ja då har jag lärt mig något nytt idag med då.

TjockKatt skrev 2010-12-11 12:49:01 följande:
    Fast det där tror jag har med vanligt pill att göra. Trichotillomani  innebär att man blir lugn och bryter ångesten av att rycka bort hårstrån. Många med den problematiken har stora, kala partier i huvudet, inga ögonbryn elller ögonfransar, beroende på vilket hår dom plockar med. Att pilla med sitt hår gör alla människor, tror jag. Tja, inte Mark Levengood kanske...
    Du menar mer som att det är ett bevis på högvarvet inombords då eller?
    TjockKatt skrev 2010-12-11 19:30:18 följande:
    Nej. Pilleri och ryckeri är för det mesta bara en del av det hela, det kommer sällan ensamt.
    Ihop med övrigt som vi nämnt här menar du?
    TjockKatt skrev 2010-12-11 20:09:43 följande:
    Vänta nu, anonym (det är ju jag). Menar du föresten att ditt pill med håret är kopplat till högvarvet inuti, eller att hårryckeri är? Jag tror jag missförstod dig, det jag har skrivit nu i vår konversation handlar om ryckandet. Såg det nu när jag läste igenom det... Sorry!
    Pillet med håret menade jag, alldeles riktigt.
    Det är ingen fara, det är lätt att missförstå varandra när man bara skriver.

Visst, det finns säkert gradskillnader emellan hurdana problem vi som är här har, men   jag tvivlar ju inte på att någon här tar upp annat än sådant som av personen själv upplevs som jobbigt, som ett problem.
    Oavsett om det är "pillande" eller annat.

Fortsätter att läsa o. förundras, aha-upplevelse är redan nämnt o. det är tråden även för mig.

Dunkla rum -  Välkommen o. vilken bra beskrivning, låter precis som en beskrivning av mig.

Det är ett inslag om en tjej som rycker loss sina hårstrån på TLC just nu om någon mer har den kanalen o. är intresserad.

Svar på tråden ADD symptom hos vuxna