strulmaja skrev 2011-01-17 11:47:40 följande:
Hej! Nej det går undan i den här tråden
Som svar på din fråga, så ja, för egen del och säkert för de allra flesta i den här tråden (om inte alla) är det nog så att om man vet att något tar lång tid, är omständigt och innebär en massa energi, så drar man ut på det. Uppskjutandet är en del av AD(H)Dproblematiken vågar jag påstå och jag har för mig den finns med som "symtom" på listan i TS, vilket innebär att vi är flera än en här i tråden som har det problemet. Tilläggas ska att det inte ens behöver vara en särskilt energikrävande grej man skjuter upp, åtminstone inte i andras ögon. Men i våra, eller mina i alla fall, är det mesta som jag inte tycker är roligt eller spännande mycket, mycket energikrävande. För mig är motivation a och o. Jag vill se resultat omgående annars tröttnar jag. Jag vill också få en tidsram, alltså få reda på innan hur lång tid jag ska hålla på med den tråkiga uppgiften annars känns det så lätt övermäktigt om jag inte ser en ände på det.
Jag tror ni kommer att fixa detta. Men det kräver nog en hel del förståelse både från din och hans sida och tålamod. Om ni inte kan komma helt överens får ni väl försöka kompromissa er fram till någon lösning eller turas om på något sätt. Fortsätt gärna skriva här i tråden och be om tips eller råd om du vill.

Jag har ett mejl från en vän som han skickade för kanske snart en vecka sen, ganska långt. Och jag har tänkt svara på det varje gång jag sitter vid datorn, men det känns så jävla drygt så jag har inte gjort det än.
Jag har även en tenta, från en utbildning jag gick för över ett år sen, som jag ville klara, och som är nu i början av februari. Jag fick ett litet frö av motivation som varade i typ 2dagar, sen sket sig allt. Nu harjag bestämt mig för att inte göra den.. kostar även 500spänn så jag måste veta att jag klarar den.
Det var skönt att du skrev att det i andras ögon inte behöver vara särskilt krävande.. som det där jävla mejlet som aldrig kommer iväg!
Jag vill också se resultat, kommer jag på en sak vill jag göra den på en gång, annars blir det inget, och kan jag inte göra det på en gång blir jag sur..
Jag kan aldrig boka en klipptid som är om en månad.. för känner jag att jag vill klippa mig, så vill jag göra det samma dag!
Och det där med min älskade, irriterande man!.. hah.. Så ja.. kompromissa ja.. det existerar inte=(.. tålamod, ja.. inför det som är roligt, bra och man vet ger resultat... jag har iofs haft sånt jävla tålamod med detta... för jag har TROTT på en förändring.. men icket... men jag saknar förståelse från hans sida.. och jag antar att han saknar från min..
Enligt honom, är hans största problem med mig, att jag alltid ska ha rätt, och få som jag vill... Det jobbiga är.. att jag tycker mina idéer eller förslag, faktiskt är dom bästa.. särskilt när det handlar om sonen=(.. och jag argumenterar som fan för mitt förslag... och ja, jag blir nog rätt jävla arg.. iaf inom mig.. när han inte alls håller med eller ens ändrar sig... jag förstår inte hur han inte kan förstå att det jag sagt är bra! En särskild grej, som stör mig nu.. är att han insisterar på att använda det snart urvuxna babyskyddet.. vi har en ny skitbra stol... men så envisas han med att det fortfarande går att använda babyskyddet.. "han väger ju inte 13kg än, huvudet är heller inte ovanför skyddet".... och det känns som han äventyrar sonens säkerhet när vi har en annan stol som är MYCKET säkrare eftersom den är större... och han GER sig inte... ARGH!!!!!
Jag märker hur van man är att liksom skaka bort alla ja.. små vardagsproblem.. eller liksom skämta om hur drygt man tycker vissa saker är.. det är så svårt att öppet skriva om sina problem som man liksom har lärt sig inte ska vara jobbigt.. jaa.. alltså.. jamen ni fattar... heh...
Medan här är det ingen som dömmer en.. här vet alla hur det är.. även om alla inte har lika svårt/lätt..
Nu kan jag inte fortsätta skriva.. jag måste sova..
just ja.. jag undrar en sak.. de flesta skriver om hur trött de är och så.. men ändå har svårt att komma i säng..
Jag har alltid varit så JÄVULST noga med att sova ordentligt, det värsta jag visste när jag var mindre var att sova borta, för jag var så noga med att komma i säng.. och jag är det fortfarande..
Det känns liksom som att det är en grej jag har...
Har man speciella grejer för sig.. eller nått som är skitviktigt för en som man inte gärna vill bryta.. likaväl som man har superproblem med annat.. men med just denna/dessa är men jättenoga med?