ADD symptom hos vuxna
Hejhej!
Jag är 19 år och har alltid tyckt att mitt beteende är "avvikande".
och undrar om ett liv med ADD möjligen kan se ut såhär?:
Jag hörde alltid lärarna berätta för mina föräldrar sedan lågstadiet att jag "drömde mig bort" på lektionerna, inte gjorde uppgifter, var okoncentrerad (ritade eller tänkte) tappade bort och blev okontrollerbar om jag var arg.
Nu som "vuxen" glömmer jag bort allt, har ingen koll, och har svårt att få något vettigt gjort.
På varje möte eller träff med flera människor gör jag absolut ingenting, jag kan försvinna, tänka, kludda.
Jag vill inte, men jag orkar inte anstränga mig.
Det känns verkligen som en blockad i mitt huvud snarare än att jag skulle vara lat.
Jag har tappat bort otaliga pennor och nycklar i mitt liv, jag kan inte heller sköta relationer särskillt bra (särskillt nu när jag är deprimerad) jag failar att hålla rent hemma om jag inte är väldigt strikt mot mig själv. Jag kan inte hålla rutiner, jag klarar inte av att borsta tänderna varje dag - Jag måste tvinga mig själv att göra det och när jag gör det så håller det max i 1 vecka,
Det här gör även mitt barn lidande.
Jag vill, men har "blockaden".
Jag är även deprimerad och får ångestkänslor vid arbete (Har alltid haft, även på praktik i mellanstadiet)
Och kan inte jobba. Jag väntar i kö för samtalskontakt på ungdomspsyk. Och jag tror det är något fel på mig, det verkar ju som att alla inte kämpar för att klara av vardagen på ett "normalt" sätt?
Jag skulle vara jätte tacksam om någon skulle vilja säga sin åsikt!