ADD symptom hos vuxna
Nu blir det lite medicinprat.
Jag fick höjning på 18 mg igår, och tog upp min ofantliga morgontrötthet. Hon trodde det berodde på att jag inte ställt om mig efter stratteran och att jag tog concertan för sent och därmed inte la mig i tid. Kan ligga något i det. I morse ställde jag klockan på nio och tog min ena tablett då (fick det uppdelat, en 36 och en 18 per dag), men jag kom ändå inte upp förrän... tja nyss. På stratteran sov jag knappt alls, och nu sover jag för mycket. Aldrig lagom. Är det någon av er som fått en kombination av concerta och ritalin? Jag tänkte, eftersom ritalin är "snabbverkande" men inte håller i sig så länge, så kanske det vore en idé att ta en sån på morgonen efter ställd klocka, och sedan när man gått upp och så, ta en concerta. Jag har läst om folk som fått den kombinationen, men vill ha lite kött på benen innan jag föreslår det ifall hon börjar protestera.
Jag ska även ta blodprover snart, det är tydligen rutin att ta någon gång om året om man äter den här sortens medicin. Uääh, hatar sånt, har EN ven i armvecket som fungerar, och det tar år att locka fram den. Tips på hur man kan överleva blodprov?
Fick även tid på tisdag till neuropsykologen. Så då får ni hålla tummarna för att hon sett vad jag sett i journalen och kirrar remissen!
Har också fått in papper till försäkringskassan för aktivitetsstöd för förlängd skolgång, woho! Hoppas att jag iallafall får så pass att det blir heltids csn-bidrag, för nu ska jag bara plugga 75 och det blir dyrt med resor till kbtn sen i februari. Någon mer som fått det?
Jag är lite anonym i det här inlägget, men ni förstår vem jag är.