ADD symptom hos vuxna
Hej!
Ska läsa igenom er tråd när jag har bättre om tid! Oj vad jag känner igen mej,har gått i samtalsterapi som inte va bra och hon hade inte ett strukturerat arbetssätt.
Hon tog mej inte på allvar och gjorde inte uppföljningar på mina test,jag fick själv föreslå diagnoser och medicin.
Har nu inte gått på ca 1 år,men mår lika ruttet idag som för 7 år sen...
Varit sjukskriven 7 år men senaste åren varit mammaledig,vad för krav kan man ställa på en ordentlig diagnos?
Mitt problem är ju att jag undviker att ta tag i saken för att just undvikande är en del av min sjukdomsbild....
Prövade concerta men upplevde efter ett tag att jag blev lite "stissig" och fick ont i magen,särskilt vid pms. Läste senare att det kan vara så med concerta...? I början fungerade den bra.. D tog då bort den och menade på att det va den medicinen man använde vid ADHD men så är det väl inte alls? Finns väl fler och man kan väl blanda?
Blev ingen uppföljning på det heller och nu tycker d att jag fått all hjälp jag kan få,men jag mår inte bra...
Och kort vad skiljer ADD från ADHD..det va ADHD de hade lite misstanke om men ADD som ni skrivit om känns klockrent på mej!
Hur ska jag göra för att få en ordentlig utredning?
Kram