ADD symptom hos vuxna
Hur går man tillväga för att få en utredning om ADD?
Hur går man tillväga för att få en utredning om ADD?
år det någon som har svårt att prioritera rätt nä ni är eller har varit i ett förhållande?
Om det vid ett utredning skulle visa sig att man har ADD måste man äta medecin då för att få det där centrat i hjärnan att funka?
Ju mer jag läser ju mer stämmer det överens med mig och jag kan förstå mig själv men det känns ändå jävligt läskigt eftersom jag bara hatar förändringar och allt nytt..får ångest att byta mobil och ibland till och med tandborste.
Jag läste igenom listan ovanför, en del stämmer annat inte.
När någon först påpeka och frågade mig om jag gjort en utredning om ADD blev jag otroligt förolämpad. Det har fått en negativ klang i samhället och jag har inte sett mig som fördomsfull förut men oj vad fel jag hade.
Jag både hoppas och inte hoppas på nåt vis, det skulle förklara mycket men det känns som att jag inte vill känna mig mer annorlunda än vad jag känt mig i livet.
Jag menar inget illa alls med det jag skriver men jag har väl den här grejen som alla har det är okej så länge det inte händer mig så att säga.
Man ändras ju inte som person man kommer alltid vara den man är men det blir fel när jag tänker på det , nästan lite skrämmande.
Någon jag kan tycka är jobbigt är detta med att städa, jag känner att finns inte rätt saker så kan jag ju inte göra det . finns det inga rena disksvampar kan jag ju inte diska, funkar inte dammsugaren som den ska för att den suger dåligt kan jag ju inte dammsuga.
Kan man inte städa hela lägenheten samtidigt kan jag ju inte städa.
Allt ska göra NU! inte sen och inte dela upp ...då blir det ju inte gjort.
Jag har vart i tråden fram och tillbaka ....men nu har jag äntligen börjat träffa en psykratiker till vårat sensate samtal hade han fått gamla journaler från BUP där dom gjorde tester på mig ,minns dock inte så mycket av det men han sa att det framkommit att jag hade problem med rumsuppfatting och vissa inlärningssvårigheter...hur i helvete kan man inte gå vidare på det? tänkt vad mycket lidande jag hade sluppit....nu har jag bara fyllt i nåt form av formulär och nästa gång ska mamma med då det ska handla om min barndom...Vad arg jag blir när jag tänker på det nu...och lite ledsen