ADD symptom hos vuxna
Är också ny i tråden och med ADD (misstänkt men medicinerar.)
Man lär ju inte hinna läsa ikapp men får försöka hänga med hädanefter
Är också ny i tråden och med ADD (misstänkt men medicinerar.)
Man lär ju inte hinna läsa ikapp men får försöka hänga med hädanefter
Jag klöser mej. Mest på överarmarna. Har jättemycket ärr och är ofta inflammerat.
Tror också att det är något som har med den motoriska rastlösheten.
Jag är aldrig stilla utom möjligen när jag sover. MEn annars så vickar jag på tårna
trummar med fingrarna eller nåt annat skumt. Inget jag ens märker själv förrän någon
påpekar det.
Apropå tider och alarm. Min iphone är min bästa hjälp. Nu det sista app jag har lagt in heter
Do it tomorrow
Bra för sysslor som man bör göra men kan göras under veckan, tex. Den alarmar en gång per dag och man kan stryka det man gjort och flytta en uppgift till nästa dag. Sen när man ej gjort det man har på dagens lista hamnar de automatiskt på nästa dag.
Det är många saker jag gör "imorron" Jag hade 3 saker denna veckan och två saker kvar. Rensa garner och sortera ren tvätt :)
BTW är ett tag sen jag varit här. Men kanske någon här vet om det finns något mer communityliknande för just ADHD/ADD. Inte bara forum. Terapisnack har jag kikat in på men känns så stort.
Anonym (ny) jag trasslar alltid in mej. Svårt att följa den röda tråden. Och det är ju lite vad ADHD/ADD är
Jag kan hoppa hur som helst för att berätta en sak så hittar jag 10-20 olika sidospår innan jag kommer till slutet
Om jag ens gör det. Inför möten så skriver jag upp stödpunkter och följer dom så gott det går.
Jag började medicinera med equasym (likt concerta, ritalina) i januari. Jag var lite rädd att jag skulle bli för uppspelt då jag har bipolärt syndrom 1 också.
Men det som hände var att jag kunde koncentrera mej bättre, fokusera mej. Jag har också blivit bättre på att fullfölja uppgifter som ta ner ren tvätt -> vika -> sätta in i garderoben.
Men vägen är lång och jag jobbar med boendestöd och scheman och rutiner för fullt.
Med medicinen fick jag en startmotor som jag har behövt. Men jag är samtidigt väldigt stresskänslig pga
omedicinerad bipolär i så många år att jag måste ta det väldigt lugnt med allt.
Men bara det att få det bekräftat att jag inte har varit en slarvmaja , lat och virrig tjej hela mitt liv utan en orsak.
Bara det hjälpte mycket. Man kan bli hjälpt utan mediciner också. Men det är så olika för alla. MEn att få släppa den skuld och skam man haft för sitt överstökiga hem var en enorm lättnad.