ADD symptom hos vuxna
Ja asså det du skriver om det får jag oxå alltid höra. Exakt. "Det är så det är att ha småbarn" Haha!
Men jag har likaså som du alltid haft problem med att komma upp på morgonen o lägga mig i tid på kvällen.
Många säger att jag får skylla mig själv som lägger mig så sent.
Men, jag kan inte bara gå o lägga mig på kvällen, det är ju då jag är som piggast o mpr som bäst. Tankarna skulle bara snurra i huvet på mig om jag lade mig o inte var trött. Då kan jag svinga i väg långt i tankarna så jag inte kan somna för det till slut

Jag känner mig som en HEMSK mamma, när sonen vaknar 07 så KAN JAG INTE gå upp, det går ju bara inte. Jag e sp hemsk så jag sätter på Bolibompa som han får titta på tills jag "vaknat till", vilket tar 2 timmar

När jag gick i skolan så skolkade jag ofta ifrån morron-lektionerna pga trötthet. Jag kan snooza utan problem i 2 timmar!
Ja, det som seg kola känns väl igen.. Känns som om jag aldrig riktigt "vaknar upp", eller jo på kvällen känner jag mig som mest klar i huvet o har då lust o umgås o hitta på saker. Det är alltid då jag gjort mina läxor (i sista sekund dagen innan).
Om aggressionsutbrott.
Kan inte mer än att kopiera allt du skrivit om det. Exakt sån var jag då. Men mina föräldrar fick ta mkt "stryk" o fula svordomar. Kastade saker omkring mig, slog sönder dörrar m.m.
Men det jag märkt är att detta har kommit tillbaka mer efter andra barnet, då jag nu känner mig ännu mera kaos o att jag inte orkar ngt längre. Då sonen trotsar mig o jag itne kan hitta ord så blir jag vansinnig, jag har aldrig slått honom men jag vill inte bli så arg. (Just därför jag sökt hjälp, INNAN de händer ngt, OM de skulle göra det)
Men jag klarar inte av att leva med denna ilska inom mig längre, jag är arg hela tiden nu känns det som.
Känns som allt släppte sen det började pratas om att jag kanske hade ADHD/ADD. Precis som om jag inte orkar hålla uppe skenet längre.
Plus att jag styrs sååå mkt av hur min omgivning är emot mig.
Bemöts jag av glädje på morgonen så blir jag glad o dagen börjar bra.
Bemöts jag av irritaion så blir jag arg direkt o hela dagen e förstörd. Mkt handlar om känslor hela tiden, jag velar fram o tillbaka mellan glädje o irritation heeela dagarna.
Om PMS.
Det med pms:en är oxå exakt samma.. Ibland kan jag undra vad det är för man jag gift mig med o vad det är för unge jag satt till världen. men det är ju mig det är "fel" på.. Inte dem. Jag blir ännu tröttare under PMS, ännu mera arg, ännu mera ledsen o deprimerad. Allt blit lixom 1000 ggr värre.
Om graviditet.
Ja, jag kände mig oxå mkt lugnare, framför allt under första. Då har jag ALDRIG mått sååå bra!
Men däremot nu med andra så fick jag en förlossingsdepression nu efter. Mådde dåligt under graviditeten, fast pga saker utifrån. Ekonomin var i botten, det knakade i fogarna i äktenskapet o jag fick ingen förståelse för hur dåligt jag mådda pga kräkningar under halva grav, min enorma trötthet o foglossning m.m.
En sak jag undar över är.
Kan man som barn ha ADHD med sedan i vuxen plder få ADD?
För jag var inte lugn som barn, jag var överaktiv nämligen.