Anonym skrev 2012-10-15 11:55:42 följande:
Jag har väl haft lite problem till och från. När jag var ca 25 genomgick jag tester för Aspbergers syndrom. Tyckte inte att kriterierna stämde in på mig och har aldrig känt att det är "rätt". Har ju inte precis problem med det sociala utan det är allt annat.
Dock trillade jag över detta av en slump rätt så nyligen. Är rätt så trött på diagnos hit och dit, men det är väl fan något som är fel.
Är 34 år idag, har 2 barn, man sedan 8 år. Har många vänner.
Men jag är världens sämsta på att organisera, jätte lättstressad, det är ofta kaos i huvudet. Städning urk, det bara surrar i huvudet, vad är viktigt, vilken ordning ska allt tas.
Ville bara skriva av mig.
Måste man ha diagnos för om man skulle testa medicin?
Vilka mediciner finns och är det allmänläkare eller psykiatri som skriver ut dessa?
Nytt på detta =)
Väldigt tacksam för svar!!
Samma här, fick också asberger som jag inte tycker stämmer.
När jag nu mår så dåligt att jag googlar på hänga mig själv så är det nog dags att ta tag i sitt mående.

Det stämmer på mig på alla punkter ADD, otäckt egentligen.
Jag har samma problem som ovanstående men det som slår mig är att jag gjorde ett ADHD test på utredningen, skulle titta på en punkt och trycka på en knapp när den lös eller vad det var. Gjorde detta några minuter, du har iaf inte ADHD sa denne psykolog till mig.
Har aldrig fattat vad som är fel på mig, men jag börjar nu se ljuset i tunneln.
Har två barn, måste och vill finnas kvar på denna jord

Otroligt tacksam för feedback mina vänner.
Någon annan i samma situation som har blivit feldiagostiserad?? med as ist??
Orkar man med en utredning till, är det värt det??
Mitt liv är kaos eller var till i går när jag pratade om det i min familj, om just ADD.
Min mamma hade ex sagt till pappa att Anna kan ju fixa påskmiddagen nu i påsk.
Hon fixar inte det, hade min pappa sagt. När jag hörde detta började jag gråta. Visste inte att det syns utåt, jag har gjort allt för att dölja det juh...
Kram