• Anonym (ANNA)

ADD symptom hos vuxna

Men hjälp vilken träffande lista!
    Halkade in i tråden och råkade fortsätta läsa och det stämmer skrämmande väl.

Mina största problem är humörsvängningarna och det bristande tålamodet och okoncentationen. Antingen eller och svart eller vitt.

Vilka mediciner äter ni och har något blivit bättre?

Kör ni med omega 3 också och upplever ni att det hjälper?

Tacksam för svar!

• Anonym (ANNA)

Läser lite i tråden ibland för att jag känner igen mig så väl i 90% av symtomen.

Hur hanterar ni stress?

Om jag ska någonstans så gör jag alltid misstaget att börja i sista minuten vilket gör att jag blir stressad och väldigt irriterad om allt inte går supersnabbt i min takt. Har barn så det är orimligt att tänka såhär.

• Anonym (ANNA)
    Anonym (19) skrev 2011-02-01 23:17:55 följande:
    Jag undrar om ni andra är som mig, och har ett dåligt kortids/arbetsminne och ett egendomligt långtidsminne?

Jag har tex problem med att minnas möten, räkningar och saker jag ska ha med mig ut osv - men har tydliga minnen sedan 2-års åldern.
    Nej det där stämmer inte på mig, jag har inget långtidsminne alls nästan. Långtidsminnet är sämre än kortidsminnet som också är dåligt.
  • Anonym (ANNA)
    Alle skrev 2011-02-01 21:36:39 följande:
    Hahahahah! Det här är helt fantasiskt!
    Hittade den här tråden i dag av en händelse, och av listan i TS så är 95% jag!
    Jag har varit en kaospilot hela mitt liv, med flera depressioner varav flera obehandlade. Äter nu Venlafaxin sen drygt 1 år tillbaka och den hjälper.

Men jag har, helt av en händelse och på många olika sätt, upptäckt att jag troligtvis har ADD eller ADHD - det är lite för mycket som stämmer lite för väl.
    Har varit hos min underbara husläkare och hon har skickat remiss till psyk för utredning, så nu väntar jag. 
    Ja det är fantastiskt att vi är så många som är så lika varann.
  • Anonym (ANNA)

Jag har inga problem med ljud och jag älskar böcker men studielitteratur som är tråkiga är däremot riktigt tungt att ta sig igenom.

Kroppskontakt och gosande är inget för mig, djur och barn går däremot jättebra att mysa med.

• Anonym (ANNA)

Jag lider av tricotillomani, jag drar hårstrån från virveln i hårbotten så fort jag får problem och känner mig stressad.

Någon som håller på likadant?

• Anonym (ANNA)

I helgen så skickade jag iväg en egenremiss till psyk för att jag ville bli utredd, de hörde av sig igår så första psykologbesöket är snart på G så det känns bra.

Eftersom jag snart ska amma i 7-12 månader så är inte concerta aktuellt än på ett tag.

Tog hjälp av denna lista när jag skrev remissen och de tyckte att den var väldigt välformulerad så tack strulmaja.

• Anonym (ANNA)

Oj så olika det är. En vecka efter att min egenremiss kommit in så fick jag en inbokad tid hos kurator. På tisdag så har jag mitt första samtal.

Vad händer sedan? Någon som vet?

• Anonym (ANNA)

Om ni börjar oroa er för en sak, kan ni släppa det till slut eller blir oron värre om det inte konstaterats att det inte är någon fara?

• Anonym (Anna)
    Anonym skrev 2012-10-15 11:55:42 följande:
    Jag har väl haft lite problem till och från. När jag var ca 25 genomgick jag tester för Aspbergers syndrom. Tyckte inte att kriterierna stämde in på mig och har aldrig känt att det är "rätt". Har ju inte precis problem med det sociala utan det är allt annat. 

Dock trillade jag över detta av en slump rätt så nyligen. Är rätt så trött på diagnos hit och dit, men det är väl fan något som är fel.

Är 34 år idag, har 2 barn, man sedan 8 år. Har många vänner.

Men jag är världens sämsta på att organisera, jätte lättstressad,  det är ofta kaos i huvudet. Städning urk, det bara surrar i huvudet, vad är viktigt, vilken ordning ska allt tas. 

Ville bara skriva av mig.

Måste man ha diagnos för om man skulle testa medicin?

Vilka mediciner finns och är det allmänläkare eller psykiatri som skriver ut dessa?

Nytt på detta =)

Väldigt tacksam för svar!! 
    Samma här, fick också asberger som jag inte tycker stämmer. 

När jag nu mår så dåligt att jag googlar på hänga mig själv så är det nog dags att ta tag i sitt mående.Obestämd
    Det stämmer på mig på alla punkter ADD, otäckt egentligen.

Jag har samma problem som ovanstående men det som slår mig är att jag gjorde ett ADHD test på utredningen, skulle titta på en punkt och trycka på en knapp när den lös eller vad det var. Gjorde detta några minuter, du har iaf inte ADHD sa denne psykolog till mig. 

Har aldrig fattat vad som är fel på mig, men jag börjar nu se ljuset i tunneln.
    Har två barn, måste och vill finnas kvar på denna jord Glad
    Otroligt tacksam för feedback mina vänner.
    Någon annan i samma situation som har blivit feldiagostiserad?? med as ist?? 

Orkar man med en utredning till, är det värt det??
    Mitt liv är kaos eller var till i går när jag pratade om det i min familj, om just ADD.

Min mamma hade ex sagt till pappa att Anna kan ju fixa påskmiddagen nu i påsk.
    Hon fixar inte det, hade min pappa sagt. När jag hörde detta började jag gråta. Visste inte att det syns utåt, jag har gjort allt för att dölja det juh...

Kram {#emotions_dlg.flower} 
Svar på tråden ADD symptom hos vuxna