ADD symptom hos vuxna
Vet inte om jag är "välkommen" här men jag ville bara säga att jag följer er tråd av intresse eftersom en massa pusselbitar fallit på plats när jag av en slump läste om ADD för ett tag sedan och förstod att min sambo kanske har det (symptomlistan här i tråden var TOPPEN, jag har läst den högt för sambon). Bl a har han otroooooligt svårt att få tummen ur, få något gjort, skjuter upp allt, verkar trött jämt, ger intryck av att inte lyssna när man pratar, svårt att skifta fokus från en sak till en annan m.m. Han har alltid haft problem med skolgången och bl a fått göra ett allmänt begåvningstest i lågstadiet där han låg under medel på just uppmärksamhet, men psykologen skrev som utlåtande att det kommer rätta till sig i lek med andra barn (??). Han ansågs då även omogen, drömmande i sin egen värld, lekte mycket för sig själv. Har även dyslexi.
Min sambos problem har lett till mycket problem och tjafs i förhållandet, speciellt efter vi fått barn då problemen blev mycket tydligare. Nu när jag har en förklaring till allt så har vi en rättvis chans att hitta lösningar. Vi har varit till läkare (jag var med honom eftersom han låser sig så lätt och inte själv kan formulera problemen) så nu väntar vi på att utredningen förhoppningsvis ska starta, även om det lär dröja. Det är en förutsättning för att vi båda ska orka med, eftersom jag också mår lite dåligt just nu och har mycket på mina axlar hela tiden.
Vet inte varför jag skrev detta men en anledning var nog att jag ville tipsa om förra avsnittet av Arga snickaren på Kanal 5, som handlade just om en familj där mannen har ADD:
www.kanal5play.se/program/play/argasnickaren-s05e01