Inlägg från: Anonym (Ungmor, utreds) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ungmor, utreds)

ADD symptom hos vuxna

Blir ni också ALLTID akut kissnödiga när ni kommer hem med händerna fulla, ställer er kobent, och försöker låsa upp ytterdörren??

Blir ni också så överexalterade att det märks fysiskt?
    Om jag är i en barnklädesaffär, tapetaffär eller annat som är av stort intresse som gör mig exalterad (INTE PÅ FEL SÄTT) så blir jag helt manisk och känner av det i tarmar och även sexuellt (även om det inte är en sexuell känsla öht)
    Jag måste "tömma tarmen", och jag måste ha sex!

Ja, jag är helt seriös.
    Jag har alltid känt mig avvikande med dessa beteenden!

Jag har läst att flera av er lider av "obekväma kläder", jag har aldrig irriterat mig på lappar, men klarar själv inte av kragar/annat som lägger sig mot min hals. Får strypkänsla, och blir lite illamående.
    Kanske det räknas som samma sak?

Det var även något annat jag tänkte fråga om, men jag har glömt.
    Jag ska utredas för ADHD/ADD och Bipolär sjukdom.

(Jag vet att jag är uppe sent)

Jag är väldigt orolig inför utredningen!
    Jag har blivit satt i den snabbare kön iom att jag är småbarnsförälder.
    Trots det ligger väntetiden på 1 år. (Har läst att vissa kan ha så lång kötid som 6år!)

Jag har oroskänslor för att jag kommer få göra ett IQ-test under utredningen.
    Jag har gjort internet-test som visar att jag är normal-intelligent.
    Tänk om internet-testet visar tex 20 poäng för mycket? (Eftersom många får jätte höga resultat på dessa)
    Internet-test testar bara ens visuella intelligens, vilket jag avskyr. Jag avskyr problemlösningar, och orkar inte tänka.
    Det slutar alltid med att jag ger upp och bara gissar mig fram

Däremot har jag haft det väldigt lätt i skolan. (Inte matte, har som sagt ingen hjärn-ork, slarvar och undviker.)
    Jag lär mig lätt, kunde lätt få MVG efter en kvälls intensiv inlärning dagen innan provet. Då jag hade skolkat bort de lektionerna.

Jag uppfattas som kunnig och klok av omgivningen, men är en riktig snuskpelle och slarvmaja.
    Jag ljög ihop små martyr-historier för min mentor i högstadiet när hon drog mig i örat för att jag skolkade och inte "deltog" i lektionerna. Kom undan och glömdes bort gång på gång.
    Jag har ett riktigt bra pokerface, jag är även deprimerad men ingen hade en aning förrän jag tillslut berättade att jag gick hos en psykolog.

Jag klarade inte av det stora ansvaret man fick på gymnasiet pga slarv och depression och hoppade av när jag blev gravid med en äldre pojkvän som misshandlade mig.

Nej - jag vet att IQ inte säger så mycket kanske...men jag är hellre normal-intelligent med ADHD än utvecklingsstörd med hyperaktivitet.

Jag är ledsen att jag bara pladdrar på i tråden.
    Måste bara spy ur mig lite tankar jag har om ADHD såhär sent på kvällen när aktiviteten är på topp.

TjockKatt skrev 2011-04-01 09:24:56 följande:
    Det där med att bli kissnödig när man kommer hem är väldigt vanligt. Kroppen vet att den ska få kissa snart och då känner man av det.

Jag kan bli upphetsad (inte sexuellt) om jag kommer in i en affär med massa roliga saker, men jag blir inte kåt eller bajsnödig. Snarare att jag vill köpa allt som finns och peta och titta på alla fina saker.

Angående ditt andra inlägg så gör dom inte IQ-tester på det sättet. Snarare mäter dom ens förmåga i olika saker, tex logiskt tänkande, minne osv.
    Tack för svaret!
    Jag har liksom alltid tyckt att jag är underlig! Skrattande

Hörninini!

Jag har fått svar till min "uppspelthet" Att min kropp reagerar fysiskt när jag finner något väldigt intressant eller roligt.
     (En person med ADHD har nämligen problem med att inte förmedla sina emotioner till kroppsliga reaktioner.)

Jag har fått reda på att OCD uppstår PGA AD/HD.
    Jag hade som barn (Kanske 8-9 år gammal) en "klump i halsen", detta gjorde att jag bara åt flytande föda och tappade vikt i flera veckors tid.
    Hela tiden var jag helt övertygad att det var ett fysiskt fel, idag förstår jag att det var OCD.

Det här har jag lärt mig efter att ha sett klipp från en föreläsning av Dr Russel Barkley på youtube.

Anonym (Ungmor, utreds) skrev 2011-04-20 03:41:36 följande:
    Hörninini!

Jag har fått svar till min "uppspelthet" Att min kropp reagerar fysiskt när jag finner något väldigt intressant eller roligt.
     (En person med ADHD har nämligen problem med att inte förmedla sina emotioner till kroppsliga reaktioner.)

Jag har fått reda på att OCD uppstår PGA AD/HD.
    Jag hade som barn (Kanske 8-9 år gammal) en "klump i halsen", detta gjorde att jag bara åt flytande föda och tappade vikt i flera veckors tid.
    Hela tiden var jag helt övertygad att det var ett fysiskt fel, idag förstår jag att det var OCD.

Det här har jag lärt mig efter att ha sett klipp från en föreläsning av Dr Russel Barkley på youtube.
    Nu blandande jag ihop ODD med OCD, men båda är ofta sammanlänkande med ADHD.
    hedmanpazio skrev 2011-04-20 09:07:27 följande:
    Hehe blev lite paff när jag läste OCD kopplingen först :). Tänkte va tusan har man missat nu....
    Hahahaha, det blev ett litet missförstånd med språket.
    Men vid OCD hos barn så ska ADHD uteslutas - så visst har det en koppling iallafall :)
    Anonym (ADD?) skrev 2011-04-20 22:15:10 följande:
    Nu blev jag förvirrad av alla förkortningar och jag förstår inte vad det är du har kommit fram till?
    ODD är trotssyndom
    OCD är tvångssyndrom

Barn med ADHD kan lättare få dessa.
    Jag hade nämligen trots och OCD-symptom som barn.

Jag har snubblat över ett ganska okänt, men handikappande symptom vid AD/HD.

SOCIAL OMOGENHET.
    En person med AD/HD är ca 30% yngre i sin sociala utveckling än normalpopulationen!

Jag har alltid känt, innan jag visste detta - att jag är omognare än min riktiga ålder (jag är 19 år)
    Jag har alltid umgåtts med yngre vänner, och de har kommenterat att de också känner sig "mognare" i mitt sällskap.

Anonym (ADD) skrev 2011-05-05 16:41:04 följande:
    Ärligt, så  stämmer detta inte, har hört med flera olika utredare för ADD/ADHD. Visst kan man känna sig "omogen" men det är inget som har med denna diagnos att göra.
    Såklart är det inviduellt, men det är en indikator för AD/HD, speciellt för barn.

Jag har hittat flera artiklar och en video om omogenhet och AD/HD. Vi visar ofta sociala problem.
    Eftersom jag är för lat för att läsa föredrar jag en kort video av TotallyADD.com
    totallyadd.com/immature

Hohojaja, innan jag kände till AD/HD överhuvudtaget hade jag ett kortvarigt förhållande med en 35-åring och några av hans kompisar hade samma funktionsnedsättning. De här killarna bytte tjejer som kalsonger, festade, tog olagliga substanser, köpte och körde vrålåk på lån, hade usel utbildning och sket i att jobba.
    På tal om AD/HD och omogenhet.

Ett vanligt symptom för AD/HD i vuxen ålder är att man knatar iväg till affärn för att köpa något viktigt.
    Glömmer bort att köpa detta, och kommer hem med massor av andra varor istället.

Jag har småskrattat lite åt det beteendet, "hahaha det har ju aldrig jag gjort"!

Tro fan.

I tisdags var sonens blöjor slut, och det var akut med att köpa nya,
    Jag gick till affären för att köpa --->blöjor<--- och kanske en limpa och ägg.

Kom hem med:

Hushållsmedwurst
    Pizza
    Bananer
    Djungelvrål
    Tomater
    Fullkornsbröd.

men inga jävla blöjor!! Skrikandes

Svar på tråden ADD symptom hos vuxna